Isnin, Februari 29, 2016

Fuh!!! Ini baru betul - betul boleh dikira hebat. Baru keluarkan kenyataan je dah mampu buat orang sampai berdarah hidung. Nasib baik la orang yang baca kenyataan dibawah ni tak sakit otak.

Tapi hakikatnya, apa yang cuba disampaikan memang tepat kena pada batang hidung mereka yang selama ini terlalu "Ghairah" menjaja kepentingan Politik Peribadi masing - masing.

Kalau sebelum ini, puak - puak Pakatan Haprak tu pernah cuba langkah yang tidak Demokratik dengan melaksanakan agenda Langkah Kajang bagi mengguling Khalid Ibrahim.

Kali ini, puak - puak Pakatan Haprak tu cuba pulak nak menghasut rakyat agar turut serta dengan mereka dalam satu perhimpunan demonstrasi bagi mendesak Perdana Menteri pulak letak jawatan.

Dan yang sedihnya, mereka turut terjebak dengan hasutan puak - puak Pakatan Haprak ni terdiri dari kalangan pemimpin - pemimpin serta ahli UMNO sendiri. Terdesak sangat diorang.

Tapi, dari kenyataan yang ditegaskan oleh Mursyidul Am PAS ni, nampak sangat tindakan yang cuba dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu tidak meraikan demokrasi Negara.

Seolah - olah kenyataan yang beliau nyatakan itu memperlekehkan tahap mentaliti puak - puak Pakatan Haprak tu yang tidak dapat mengawal nafsu mereka untu menjejakkan kaki ke Putrajaya.

Jika selama ini, puak - puak Pakatan Haprak tu juga yang dok tuduh Kerajaan tidak bertindak mengikut lunas demokrasi Berparlimen di Negara ini dengan tindakan - tindakan yang diambil.

Tapi bila diorang buat, boleh pulak. Itu la amalan Politik Retorik yang menjadi dasar perjuangan puak - puak Pakatan Haprak tu demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Punya la diorang ni terlalu ghairah, sampai tak boleh tahan klimaks sehingga Pilihan Raya Umum yang akan datang. Sehingga membuatkan mereka menghasut rakyat untuk turun berdemonstrasi.
"Kalau macam yang lepas-lepas pun, buat himpunan macam mana pun, pihak pemerintah takkan berundur.Sebab itu maka kita lebih suka Najib habiskan penggalnya dan kita bertanding melawan Najib," katanya kepada Antarapos. 
Apa yang jelas, hasutan yang cuba dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu bagi mendesak Perdana menteri meletakkan jawatan ternyata hanya sekadar 'Menghabiskan Masa' je. Berguling - guling atas jalan raya, penyudahnya diorang atbur fitnah belaka!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. ok...sokong tnding lawan najib dlm pru nanti. tak payah demo brguling dn melalak meraung.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping