Isnin, Februari 29, 2016

Heh! Terasa Loya pulak hujung tekak ni bila baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Rafizi ni. Ini lah bukti mainan Politik Retorik yang sentiasa menjadi amalan dikalangan puak - puak PKR.

Kalau dengan orang lain, dia sibuk suruh 'Sedar Diri'. Tapi dia yang 'Tak Sedar Diri' boleh pulak dia buat - buat tak tau. Nampak sangat la pemimpin PKR macam Si Rafizi ni serupa macam Ketam.

Semuanya hanya semata - mata kerana Presiden PAS dalam satu kenyataan semalam menegaskan bahawa beliau enggan hadir dalam perhimpunan yang bakal diadakan Mac depan.

Dek kerana kenyataan tegas yang telah dibuat oleh Si Hadi Awang tu lah yang mula membuatkan puak - puak PKR ni mula meroyan tak tentu arah macam orang yang hilang akal.

Sampai tahap diorang labelkan Si Hadi Awang ni seolah - olah seperti orang yang Tak Sedar Diri. Begitulah mesej yang cuba disampaikan oleh Si Rafizi tu dalam kenyataannya semalam.

Si Rafizi tu kata, Hadi Awang perlu sedar hakikat bahawa laluan sesebuah parti itu dicorak dan dibentuk melalui kepimpinan. Ianya tidak melibatkan orang lain selaim dari pemimpin itu sendiri.
"Bagi saya, kemudaratan yang dibawa oleh parti kepada rakyat sebenarnya berbalik kepada jenis individu yang menjadi pemimpin parti itu sendiri. Jika pemimpin parti itu kasar, tidak mementingkan rakyat, maka parti pun akan menjadi kasar dan tidak mementingkan rakyat," katanya menerusi posting terbaharu di akaun Facebooknya, hari ini.
Jika dilihat dari satu sudut, ada benarnya kenyataan yang dibuat oleh Si Rafizi tu. Memang betul pembentukan sesebuah parti itu bergantung kepada jenis individu yang memimpinnya.

Tapi yang peliknya, adakah Si Rafizi tu hanya sekadar merujuk kepada parti lain sedangkan dia tidak melihat keadaan partinya sendiri pada ketika ini? Dia ingat, parti dia 'BAIK' sangat ke?

Soalnya jika hendak dibandingkan, adakah parti PKR yang dipimpin oleh Si Wan Azizah tu dicorak oleh dirinya sendiri? ATAU, Si Wan Azizah tu hanya sekadar menjadi Boneka kepada DAPigs?

Lagi pun, apa hak Si Rafizi tu nak mempersoalkan pendirian Hadi Awang sedangkan parti dia sendiri pun masih lagi berada dalam keadaan yang kucar-kacir dan huru-hara tak tentu arah?

Pokok pangkalnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Rafizi tu seolah - olah 'Meludah Ke Langit' dan kena batang hidung sendiri. Patut la PKR kuat menabur fitnah sebab pemimpin utamanya pun perangai macam Haramjadah. Suka main 'Sondol Belakang'!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. si rafizi ni pun perlu sedar diri jgk sbb partinya pun bnyk masalah...dah la tu fizi...koreksi diri sndiri dulu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping