Sabtu, Februari 13, 2016

Hahaha!!! Adoi! Senak perut rasanya bila dengar cerita Si Nurul Izzah ni meroyan pasal isu Bangla. Terasa terkucil nak berguling - guling atas jalan raya pulak dibuatnya. Marah betul dia.

Beria - ia Si Nurul Izzah tu cerita pasal Akta itu dan ini. Tapi hakikatnya, siapa yang buat tuntutan agar dapat menambah jumlah pekerja asing tu? Takkan itu pun Si Nurul Izzah tu tak tau?

Opps! Lupa pulak. Macam mana dia nak tau ye tak. Kawasan Parlimen dia pun dok kat tengah bandar. Mana la dia tau siapa yang buat tuntutan untuk mengimport pekerja asing tu.

Kalau bab fitnah, cerita pasal 40 ribu Bangla diimport untuk jadi 'Pengundi Hantu' seperti mana yang dilakukan oleh Bapak dia sebelum ini, mungkin jugak la Si Nurul Izzah tu tau mengenainya.

Hakikatnya, pihak yang buat tuntutan supaya jumlah pekerja asing itu bertambah adalah dari kalangan pemain - pemain Industri utama yang terdiri dari kalangan kartel - kartel Cina DAPigs tu sendiri.

Diorang lebih suka ambik pekerja asing sebab boleh bayar gaji murah. Kalau ambik rakyat Malaysia, diorang terpaksa bayar dengan harga yang tinggi. Minima RM 1,200 seorang pekerja.

IRONIKnya, kenapa Si Nurul Izzah tu hanya nampak salah dipihak Kerajaan je? Kenapa dia tak nak persoalkan pihak yang membuat tuntutan agar jumlah pekerja asing tu sendiri ditambah?

Seperti mana yang dia sendiri sebut, Low Yat, Petaling Street, industri pembinaan dan kilang - kilang semuanya dipenuhi dengan pekerja asing. Siapa yang ambik diorang ni bekerja?

Bukan ke semua pekerja asing tu diupah oleh Tauke - Tauke Cina yang menyokong DAPigs tu selama hari ini? Jadi, kenapa Si Nurul Izzah tu tak persoalkan mereka yang buat tuntutan tersebut?

Sepatutnya, Si Nurul Izzah ni tak perlu nak pertikai mengenai jumlah kemasukkan pekerja asing tu. Sebaliknya, dia perlu persoalkan kenapa kartel Cina DAPigs tu tak nak ambik pekerja tempatan dan bayar mereka gaji lebih mahal. Bukannya meroyan tak tentu arah!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. LAMO TAK KENO TU YANG DOK MEROYAN SAKAN

    BalasPadam
  2. Kesian izzah...kegersangan

    BalasPadam
  3. ni akibat drpd belia kita trlalu memilih krja...tak nk krja berat..tak nak krja yg x de kelas la...ha bila bangla datang depa blh buat krja yg org kita tak nak buat tu...siapa rugi?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping