Ahad, Februari 14, 2016

Hakikatnya, hasrat dia nak menjadi pejuang yang 'Syahid' atau boleh juga dikenali sebagai 'Matyr' dikalangan pemimpin - pemimpin PAS yang membelakangi parti tersebut secara terbuka.

Akalnya, Si Husam ni tak mahu menjadi pemimpin PAS yang dilabelkan sebagai 'Pengkhianat' seperti mana yang telah dilakukan oleh sahabat - sahabat dia yang lain sebelum ini.

Maka sebab itulah Si Husam tu berani mencabar sistem perlembagaan parti secara terbuka dengan cara mengkritik parti itu diatas pentas ceramah anjuran parti 'Kuali' pimpinan Mat Sabu.

Kalau diikutkan, taktik Si Husam ni memang cukup licik. Dia akan membuatkan parti itu teragak - agak untuk mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap apa yang telah dilakukan.

Sekiranya PAS mengambil keputusan untuk memecat keahlian dari parti, Si Husam ni akan kata dia gugur sebagai 'Syahid' dan boleh dia mendabik dada dengan mendakwa dia bukan 'Pengkhianat'

Lepas ni, boleh Si Husam tu berkokok dan kata, "Bukan aku yang keluar parti. Tapi sebaliknya diorang yang buang sebab diorang enggan terima kritikan secara terbuka".

Sudah pasti, itu diantara skrip yang akan diulang - ulang oleh Si Husam tu yang kemudiannya akan menjadi sebahagian dari modal Politik Murahan puak - puak parti 'Kuali' tu.

Jika itu keputusan yang dibuat oleh PAS, maka ianya sudah pasti akan menjerat parti itu sendiri. Dan sekiranya PAS tidak mengambil tindakan, lebih parah Si Husam tu akan tikam dari belakang.

Seandainya Si Husam tu terus dibiarkan didalam parti, maka lebih banyak lagi isu yang akan dibangkitkan dan kutukannya secara terbuka terhadap kepimpinan parti itu akan berterusan.

Jadi, PAS sekarang ni dalam keadaan 'dilema' walaupun parti itu membuat keputusan untuk merujuk Si Husam tu kepada Jawatankuasa Tatatertib parti berkaitan isu yang dibangkitkan.

Pokok pangkalnya, apa yang dilakukan oleh Si Husam tu membuktikan bahawa dia bukan sahaja bijak mengambil kesempatan tapi menonjolkan sikap sebenar dia. Hakikatnya Si Husam tu juga boleh juga dianggap sebagai seorang pemimpin MUNAFIK yang tiada pendirian!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. buang saja si husam ni. bnyk projeknya di klntan gagal dan hampas. org yg tikam parti sendiri memang tak guna la.

    BalasPadam
  2. apa berlaku bila tertubuh pan...harumanis mapud,husam..pas dan pkr(merapu) he he..klu mahu lihat disudut perjuangan islam kat sini sememangnya depa tu kelamkabut malah bolehlah dikatakan tak da boleh diikut.semua tu berkeadaan dalam dalema.saling menyalah walaupun sebenarnya saling guna mengguna hingga timbulah golongan ulama la..ustad la lebai la..propesenel la!husam bila didalam kasih sayang nikaziz,pan dalam kasih sayang jemaah..ok kan..sekarang semua itu menjadi "kurang dikasih sayangi".benarkah itu natijah perjuangan yang mereka amalkan selaqmaq hari inin?
    itu belum lagi pada dap yng jadi kepala batu menentang apa jua perkembangan daya juang rakyat malaysia yang menaja islam...suka berlapikkan melayu sebagai takbersopan...memang jadi ornag yang patut di terjah adakah kasih sayang yang mereka kecapi disitu menolong merungkai dalema tu?ho ho
    apa pun hentam saja laa kome.yang aku nampak hanya bn dapat memeberi harapan malaysia akan berjaya.leh aku bangga tak?najib tu lembut tapi keras...padan pon jadi pemimpin kita.
    kepada tuhan yang rahman/rahim semoga malaysian menjadi lebih baik amin.

    BalasPadam
  3. HUSEY MUSEY KAKI KENCING,POK NIK PUNG KENA KENCING BANYOK KALI

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping