Selasa, Februari 09, 2016

Pelikkan? Kecoh satu dunia puak - puak parti Periuk tu pertikaikan pasal pakaian yang telah digayakan oleh ADUN PAS Paya Jaras tu sewaktu dalam majlis sambutan Tahun Baru Cina semalam.

Itu pun diorang nak kecoh. Padahal ADUN PAS Paya Jaras tu hanya pakai pakaian je. Yang Si Timbalan Presiden parti diorang tunduk mayat Teoh Beng Hock sebelum ni, tak nak pulak diorang kecoh.

Yang Presiden parti diorang tu pulak dulu pernah jugak terlibat dalam kes khalwat. Tapi tak nak pulak diorang bising - bising. Masih jugak diorang angkat mereka sebagai pemimpin parti.

Itu menunjukkan yang diorang ni masih lagi mengamalkan sikap Assobiyah walaupun dah keluar dari PAS. Kesalahan orang je yang diorang nampak. Tapi, kesalahan diri sendiri, diorang buat tak tau je. Tahan la ADUN PAS tu pakai baju Cina. Dari jadi Barua DAPigs!!!
PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Paya Jaras Mohd Khairuddin Othman (PAS) telah mencetuskan kontroversi kerana berpakaian seperti seorang Maharaja Cina.

Bagaimanapun, beliau tidak tahu bahawa kostum yang dipakainya itu menyerupai kostum Dewa Cao Guojiu.

Dalam satu kenyataan yang dipetik dari organisasi berita PAS Harakahdaily, Khairuddin mengakui kesilapannya dan menjelaskan bahawa beliau telah diberitahu oleh penduduk di Wangsa Permai, Kepong bahawa pakaian itu adalah pakaian Maharaja Cina.

"Keyakinan saya bahawa perayaan Chinese New Year adalah berbentuk perayaan masyarakat Cina sebab itu saya percaya pakaian itu adalah budaya dan ia tidak ada kena mengena dengan agama mereka," beliau dipetik sebagai berkata.

Khairuddin, yang juga Setiausaha PAS Selangor bagaimanapun akan menerima apa jua keputusan yang dibuat oleh Majlis Syura Ulama terhadapnya.

Dalam satu kenyataan pada Selasa, Setiausaha Majlis Syura Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh menyifatkan kejadian itu sebagai 'mengecewakan'.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Kenapa awak panggil PAN periuk? PAN dlm bahasa Inggeris ialah KUALI bukan periuk. Periuk tu Pot.

    Jadi marilah kita panggil mereka parti Kuali, sbb bertelinga kuali...heheh

    BalasPadam
  2. Setuju....kuali yg berkarat layak jual sebagai besi buruk.

    BalasPadam
  3. adun pas tu cepat2 dah minta maaf atas kesilapan dia tu...tpi masa ketua pan brgmbar dgn amoi dulu tak dgr pun dia minta maaf. ada korang dgr tak dia ngaku silap?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping