Khamis, Februari 25, 2016

Tidak dapat tidak, Si Azmin tu kali ini memang terpaksa menempuhi liku - liku yang cukup pahit dan mencabar semenjak berjaya melobi diri dia sendiri sebagai Menteri Besar Selangor tu.

Tapi yang herannya, sebagai antara salah seorang pejuang asal Reformasi, sudah tentunya Azmin lebih memahami apa yang dimahukan oleh parti dan ke mana hala tuju yang perlu dibawa.

Azmin ada from Day 1, berdiri dengan cukup 'Simpati' memapah Si Ketua Penipu tu. Bila Si Ketua Penipu tu pilih asas-asas kerajaan “baik” kononnya untuk masa depan Malaysia, Azmin ada sebelah.

Azmin sejak dari awal lagi sudah diterangkan mengenai pelbagai maslahah. Soal menjaga kepentingan ummah. Soal PKR mengemukakan pentadbiran yang lebih unggul dan cemerlang. 

Termasuk soal menjaga kebajikan rakyat. Semua tu Azmin tahu. Semua tu Azmin dah dengar dan sepatutnya faham dengan menyeluruh, terutama soal fiqh waqi’ dan fiqhut taghyir.

Sebab itu, sebelum melobi jawatan MB Selangor, Azmin merupakan diantara orang yang paling 'Ghairah' bercakap pasal "Open Tender" dan bagaimana ia dapat membantu untuk jangka masa panjang.

Azmin juga pernah "belasah" PM dengan isu tender 4G – yang didakwa telah diberikan kepada syarikat-syarikat kroni seperti Syed Mukhtar dan Packet One tanpa sebarang tender terbuka.

Soalnya sekarang, kenapa Azmin sendiri pun tak pakai sistem tender terbuka dalam pentadbirannya? Kenapa sebaliknya dia mendahulukan syarikat enterprise dan diberi tender secara direct award?

Nampak sangat terserlah sifat RETORIK Si Azmin tu sebagai Menteri Besar. Mungkin itu semua Allah nak tunjuk. Jangan cakap benda yang kita sendiri tak mampu buat. Banyak kali Allah pesan dalam Quran:
"Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan." QS. Al-Shaff: 3
"Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?." QS. Al-Shaf: 2
Sekarang ini, ternyata Azmin adalah pemimpin PKR yang paling HIPOKRIT dan tidak pandai untuk mengotakan janji. Lebih teruk lagi, Si Azmin tu katanya turut bersekongkol dengan beberapa Ketua UMNO Bahagian di Selangor untuk faraidkan projek? Dahsyat!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. dulu menang sama sama sikalang kalah sama sama,ali baba. Boleh tak kita menang kan dia olang.togeh. now i realised i know nothing about bullah.ucapan.

    BalasPadam
  2. mintak tlg pmimpin pan selesaikn masalah mb ni sbb mereka tu progresif lg peduli.

    BalasPadam
  3. POLISI MAKAN KELILING

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping