Ahad, Mac 06, 2016

Heh! Makin hari makin ramai pihak yang mula mempertikaikan mengenai isu Dana Israel yang didakwa diterima oleh puak - puak DAPigs sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu diadakan.

Isu itu kembali hangat diperkatakan sejak PakaTUN Haprak tu menandatangai satu deklarasi yang telah dibuat baru - baru ini. Dalam deklarasi itu, mereka pertikai mengenai Dana 2.6 billion.

Kononnya mereka kata, isu Dana 2.6 billion itu hanya sekadar wayang untuk menutup penyelewengan berkaitan dengan isu 1MDB. Walhal, isu Dana 2.6 billion itu sudah dijelaskan.

Namun MALANGnya, sehingga hari ini, puak - puak DAPigs tu masih belum lagi mampu untuk menjelaskan dakwaan berkaitan dengan Dana Israel yang didakwa sebanyak RM 1.2 billion tu.

Pendedahan mengenai dakwaan berkaitan dengan Dana Israel sebanyak RM 1.2 billion itu mula - mula dibangkitkan oleh bekas Pegawai Khas Lim Guan Eng sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu.

Kemudian isu itu dibangkitkan semula oleh Pengarah Penyelidikan PAS Pusat berhubung isu yang sama dan mempertikaikan kenapa DAPigs hanya menyembunyikan isu berkaitan Dana Israel tu daripada pengetahuan rakyat.

Walaupun sebelum ini DAPigs kata diorang akan mengambil tindakan terhadap dakwaan tersebut, namun sehingga hari ini puak - puak DAPigs tu masih lagi tidak mengambil tindakan.

Bahkan puak - puak DAPigs tu sendiri mengakui masih ragu - ragu untuk memfailkan saman terhadap Bekas Pembantu Khas Lim Guan Eng tu dan enggan mengheret dia ke mahkamah.

Dari pendedahan yang dibuat, bekas Pembantu Khas Si Lim Guan Eng tu kata, Dana Israel itu telah dimasukkan ke dalam akaun proksi DAPigs di Singapura bagi menghalang ianya diketahui oleh orang ramai.

Katanya, DAPigs hanya akan mengambil duit daripada Dana Israel itu apabila mereka memerlukannya dalam jumlah yang tidak mencurigakan orang lain bagi membiayai perbelanjaan parti.

Jika dilihat dari satu sudut, sekiranya benar dakwaan yang dibuat, maka ancaman yang dibawa oleh puak - puak DAPigs tu terhadap keselamatan Negara adalah amat jelas dan nyata.

Sekiranya DAPigs berjaya merampas kuasa, sudah pasti mereka akan membenarkan Israel membina pengkalan mereka di Semenanjung Malaysia sekali gus menjalinkan kerjasama dengan Rejim Zionist tu. 

Hakikatnya, perkara itu tidak mustahil boleh berlaku memandangkan DAPigs mempunyai ramai proksi di Singapura. Lagi pun, perkara yang sama juga pernah dilakukan di Singapura sewaktu awal mereka menubuhkan Negara tersebut selepas berpecah dari Tanah Melayu!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Bunyi banyak la...kasi report sprm ka..Polis ka..jangan pong pang je!

    BalasPadam
  2. heh...jgn komen dap nanti pan marah.

    BalasPadam
  3. Bla...bla...bla, dpt training Mossad, dpt dana Israel, last2 tak lapor polis. Hahahaha

    Sama ada PDRM bodoh sbb tak tangkap pengkhianat negara (org yg dpt training Mossad) atau cerita ni klentong.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping