Isnin, Mac 07, 2016

Hah! Apa lagi alasan yang hendak diberikan oleh puak - puak Pro PakaTUN tu bila hakikatnya deklarasi yang ditandatangani sebelum ini bukan hanya setakat nak jatuhkan Perdana Menteri?

Mungkin mereka yang Pro PakaTUN boleh kata, deklarasi itu hanya sekadar mahu mendesak Najib Razak sebagai Perdana Menteri dan bukannya nak gulingkan Barisan Nasional.

Tapi hakikatnya, itu hanya sekadar alasan mereka semata - mata kerana realitinya niat mereka yang turut serta dalam menandatangani deklarasi tersebut mahu merampas kuasa.

Perkara itu dijelaskan sendiri oleh Si Menteri Besar Selangor ni dalam satu kenyataan yang dibuat. Katanya, deklarasi itu bukan sekadar mahu Datuk Seri Najib Razak berundur dari jawatannya.
“Kita juga mesti menuntut supaya reformasi menyeluruh dijalankan dan perkara itu terdapat di dalam deklarasi, sebab itu kita setuju dan kalau setakat mahu pecat Perdana Menteri, kita tidak akan hadir pada hari tersebut," katanya.
Dari kenyataan itu membuktikan bahawa agenda sebenar puak - puak Pakatan Haprak tu jauh lebih besar dari kehendak Pro PakaTUN. Tapi mereka pandai menyembunyikannya dari rakyat.

Jadi, bagaimana mungkin mereka yang Pro PakaTUN boleh kata deklarasi itu dibuat hanya sekadar satu desakan supaya Datuk Seri Najib meletak jawatannya sebagai Perdana Menteri?

Nampak sangat alasan yang diberikan oleh puak - puak Pro PakaTUN tu terlalu dangkal untuk diterima kerana mereka hanya sekadar mahu menjustifikasikan tindakan khianat yang telah dilakukan.

Persoalannya, adakah mereka fikir rakyat Malaysia ni se-BODOH itu untuk diperdaya dan dipermain - mainkan sedangkan hakikatnya sudah ada ternyata didepan mata mereka sendiri?

Apa yang jelas, mereka yang terlibat dalam deklarasi sebelum ini, termasuk Bekas Timbalan Presiden UMNO mahu pun Bekas Menteri Besar Kedah tu boleh dianggap satu pengkhianatan.

Mereka jelas mau menggadaikan Negara yang dipimpin oleh Barisan Nasional kepada puak - puak Pakatan Haprak yang diketuai oleh DAPigs. Dalam erti kata lainnya, mereka yang telah menandatangani deklarasi itu sebelum ini telah menyerahkan Negara ni kepada DAPigs!!!
Categories:

12 ulasan:

  1. Kalau najib tak dijatuhkan sekarang pastinya Umno Bn akan jatuh sekali semasa Pru akan datang. Yg penting najib turun Semarang Dan digantikan oleh pemimpin Umno yg lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. lagi satu kenyataan tanpa bukti yg sgt2 bangang sifatnya mana kau tau pilihanraya pun blm dah pandai buat andaian.. itulah sifat penentang yg berdasarkan persepsi dan andaian, senang citer angan2 mat jenin..

      Padam
  2. Lorong Mengundi 1:
    Petisen Atas Talian Selamatkan Malaysia

    Nyatakan sokongan anda untuk ‘Deklarasi Rakyat’
    di sini: http://goo.gl/forms/klwIJrXZ9m


    Lorong Mengundi 2:
    PRU 14 jauh lagi. Apa pendirian anda mengenai isu DS Najib. Undi di sini saja buat masa ni...
    https://www.change.org/petitions#most-recent

    Syed Rosli Jamalullail : Petisen menyokong penuh kepimpinan YAB PM Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia
    at 22.00 : 6/3/2016 - 18 supporters

    Gerakan Rakyat: Gerakan Rakyat: UndurNajib/NajibMustGO
    at 22.00 : 6/3/2016 - 37 supporters

    Prime Minister Dato' Seri Najib Razak: Quit
    at 22.00 : 5/3/2016 - 8,013 supporters
    at 22.00 : 6/3/2016 - 26,160 supporters

    BalasPadam
  3. ni satu lg bangang bila masa pulak kerajaan ditentukan melalui undian internet ni.. sedangkan piliharaya yg ada skrg pun ko kata menipu inikan pula pilihan melalui internet.. cukup2lah sifat kebangangan tu..

    BalasPadam
  4. Selamatkan Malaysia konon, selamatkan tembolok sendiri adalah...Malaysia penuh dengan Political animals...Tun M dan yg lain2 sama saje

    BalasPadam
  5. Setakat undi cam gitu senang aje nak hack ..nape tak kata juta juta supporters..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ak ah... Betul tu.
      Sedangkan real punya PRU pun orang boleh tipu, inikan pulak dlm internet. So no hal punyalah... Tak payah risau le. Lagi pun sekarang ni dlm 30,000 je, rakyat M'sia ada 30 juta, kan?

      Apa susah2 nak selamatkan M'sia sedangkan M'sia dah merdeka, aman, makmur dan sejahtera.

      Padam
  6. Mahathir the ultimate animal... opss political animal. Betullah doa arwah fadzil nor pas, panjangkan umur mahathir utk lihat kerosakan yg dia lakukan. Nilailah sendiri.

    BalasPadam
  7. Tak habis-habis MERAUNG!
    Deklarasi....deklarasi....DEKLARASI!!!!!
    Weiiii.....kalau DEKLARASI RAKYAT tu tak penting,
    apasal tak sudah-sudah MERAUNG............?????
    Tengok umno nak bersatu dengan PAS, ada siapa kisah....???
    Orang cuma ketawa PELIK tengok Hadi Bawang pakai baju Melayu
    pink, sedondon dengan Najib........KAHKAHKAHKAH

    BalasPadam
  8. Ahli umno patut ambil jalan neutral, jawatan preseden harus dipertandingkan 3 tahun satu kali. Orang lain disuruh ikut undang undang jalnraya.selagi tak ada pemilihan najib dan mahadir langgar undang undang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping