Selasa, Mac 22, 2016

Hehehe!!! Makin diselak, makin terserlah pulak ke-BODOH-an Si Lim Guan Eng ni. Bahkan, ke-BODOH-an dia tu membuatkan isu pembelian rumah mewah 'Terlajak Murah' tu semakin menjadi hangat.

Kali ini, ianya berkaitan dengan bukti harga sebenar pasaran bagi kediaman disekitar kawasan perumahan tersebut. Bukti pendedahan itu mula tersebar didalam laman media sosial sejak semalam.

Menurut Dr MIM, difahamkan bahawa harga pasaran untuk banglo di Jalan Pinhorn ini pada tahun 2015 adalah lebih daripada RM4 juta seperti dalam dokumen di bawah yang viral di dalam media sosial.
Yang amat mengejutkan ialah setelah beberapa kenyataan akhbar yang dikeluarkan tentang bungalow "Terlajak Murah" ni, tiba-tiba je Si Lim Guan Eng tu buat 'pengakuan' bahawa RM2.8 juta itu adalah nilai banglo itu pada tahun 2012.

Masa tahun 2012, dia tau pulak harga pasaran? Kenapa pada tahun 2015, Si Guan Eng tu kata dia tak tau? Kan nampak sangat 'Tak Masuk Akal' alasan yang cuba diberikan oleh Si Guan Eng tu?

Dan yang lebih tak masuk akal ialah kenyataan Si Guan Eng yang seterusnya. Ketika ditanya sama ada beliau tahu bahawa rumah itu dibeli di bawah harga pasaran, Lim berkata dia bukan seorang ejen hartanah.

Soalnya, Si Lim Guan Eng DAP ni bukan sahaja Ketua Menteri tetapi dia juga memegang potfolio Hal Ehwal Tanah dan Pembangunan Tanah dan turut merupakan seorang akauntan bertauliah.

Apa logiknya Si Lim Guan Eng tu kata dia tak tau atau saja buat tak tau tentang harga pasaran rumah apabila dia mahu membeli banglo mewah itu? Di manakah rasionalnya alasan yang diberikan?

Apa yang jelas, setiap alasan yang diberikan oleh Si Guan Eng tu bukan hanya sekadar dianggap 'Tak Masuk Akal'. Tetapi sebaliknya, ia membuktikan ke-BODOH-an dirinya sendiri.

Pokok pangkalnya, "Taichi Kuntaw" yang sedang dilakukan oleh Si Guan Eng ni hanya membuktikan yang dia sedang 'Menggelupor Biawak' dengan kontroversi pembelian rumah dibawah harga pasaran ini. Maka terpaksa la dia terus MENIPU diri dia sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping