Selasa, Mac 15, 2016

Hehehe!!! Memang catik persoalan yang diajukan oleh seorang sahabat ni. Walaupun dia tidak menunjukkan yang dia berada disebelah siapa, tapi jelas pandangan yang diberikan cukup sinis.

Katanya, apa yang berlaku pada ketika ini tak ubah seperti permainan Politik biasa yang diamalkan oleh dua kuasa yang nak tunjuk diorang hebat. Nak tunjuk yang diorang ni lagi hebat dari orang lain.

Jelasnya, tindakan mereka mewujudkan deklarasi sebelum ini bukan hanya setakat mahu memenuhi agenda kepentingan Politik Peribadi semata - mata. Tapi nak tunjuk 'Anu' siapa lebih besar.
"Tapi disebabkan masing - masing anu-nya kecil, maka terpaksa la diorang bergabung tenaga untuk menyerang satu pihak yang sama. "The Cock Fight between them still continue, brother," katanya.
Bila direnungkan kenyataan dari sahabat tu, ada kaitan pula dengan apa yang didedahkan oleh blogger Helen Ang ni. Memang ada sedikit persamaan walaupun ianya tidak secara lansung.

Kata Helen Ang, deklarasi yang telah ditandatangani oleh Tun dan puak - puak DAPigs tu sebelum ini hanya sekadar perjanjian sementara. Ianya sama seperti apa yang dilakukan oleh Nazi dan juga Rejim Soviet dulu.
"Like the Protun-and-Dapster smooch, the Nazis and the Soviets had also signed a BFF pact in 1939 so that their two countries could take control of Europe between them.
"Not too long after the declaration, Hitler broke the agreement and invaded Russia, proving There’s no honour among thieves (or dictators)." - Helen Ang
Nah! Ada betul juga dengan kenyataan tu. Bak kata peribahasa yang dibuat oleh P. Ramlee dalam filem 3 Abdul, "Dah Kena Dah. Si Penyangak Tipu Si Penyamun". Tu pasal la diorang boleh tiba - tiba diorang jadi 'Saudara Baru'!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping