Selasa, Mac 15, 2016

Program ‘Tolak Gabungan Selamatkan UMNO, Bersama Rakyat Jatuhkan Rejim’ semalam menjadi pentas penyokong Pakatan Harapan dan aktivis reformasi meluahkan bantahan terhadap ‘Deklarasi Rakyat’.

Bagi mereka, pemimpin parti pembangkang telah ‘mengkhianati perjuangan’ kerana menjalinkan kerjasama dengan Tun Mahathir yang menurut mereka sudah sekian lama menekan pembangkang dan aktivis sepanjang mentadbir negara.
“Saya melihat kezaliman Dr Mahathir terhadap kawan-kawan saya, jadi bila nampak pimpinan Pakatan Harapan yang sudah rapat dengan kita semua pergi bergambar dengan Dr Mahathir sambil tersenyum, itu amat menyakitkan hati saya,” kata Nashita Md Noor.
Nashita dan suaminya, Bad Latif Mansor adalah ‘muka lama’ dalam siri demonstrasi di negara ini. Malah Bad Latif adalah salah seorang yang dihukum penjara selepas didapati bersalah menyertai bantahan pertukaran kerajaan negeri Perak pada 2009.

Setiausaha Otai Reformis, Abdul Razak Ismail berkata pembangkang tidak memerlukan Dr. Mahathir dan tokoh - tokoh UMNO lain untuk melawan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
“Najib sudah lemah dan akan berkubur dengan sendiri, kita tidak perlu bersekongkol dengan mereka (Mahathir dan pemimpin UMNO lain). Dr Mahathir tidak akan datang kepada kita jika anaknya masih Menteri Besar. Muhyiddin juga tidak akan tandatangan deklarasi jika dia masih Timbalan Perdana Menteri,” kata ahli DAP itu lagi.
Sentimen yang sama juga turut dibawa oleh beberapa orang aktivis - aktivis lain, yang kebanyakan dari mereka mencurigai agenda sebenar Tun Mahathir dalam Deklarasi Rakyat.

Walaubagaimana pun, sedikit berbeza dengan mereka yang lain, peguam dan juga aktivis Haris Ibrahim menegur ucapan-ucapan mereka yang disifatkannya terlalu berlandaskan emosi.

Namun beliau tetap menegaskan pendiriannya menolak Deklarasi Rakyat kerana merasakan Dr Mahathir tidak pernah menyesali kesilapannya, justeru tidak komited untuk membawa perubahan.
“Hanya rakyat yang boleh selamatkan negara. Orang politik inginkan kuasa, rakyat inginkan perubahan. Inilah perbezaan antara kedua-dua ini. Dan mereka (penguasa) tidak akan memberikan perubahan, kecuali rakyat yang menjadi kuasa pencetusnya (driving force),” katanya lagi.
Pokok pangkalnya, bukan semua penyokong - penyokong Pakatan Haprak tu suka diperkudakan oleh Tun Mahathir yang dilihat sekadar mahu melunaskan 'Dendam Peribadi' terhadap YAB Perdana Menteri. Maka sebab itu buat bantahan!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Pekak otai ni. Habis kamu masuk DAP buat apa? DAP perjuangkan apa? Untuk rakyat? DAP perjuangkan untuk Kuasa Cina memerintah Malaysia. Kira kamu sama macam dua ekor tu, jual bangsa.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping