Selasa, Mac 08, 2016

Heh! Kalau kita fikirkan dari satu sudut, memang nampak lain sangat kenyataan yang dibuat oleh Menteri Besar Pahang ni. Tapi hakikatnya, memang itu pun yang patut UMNO buat.

Bagi kebanyakkan pihak, UMNO tak perlu meroyan sangat pasal isu deklarasi yang dibuat oleh sesetengah pemimpin UMNO sebelum ini. Sebaliknya, kita perlu sambutnya sebagai satu Cabaran.

Dan memang realitinya, tindakan beberapa pemimpin UMNO yang bersekongkol dengan DAPigs tu sebelum ini dengan hasrat hendak menjatuhkan Perdana Menteri seolah - olah mencabar UMNO.

Maka apa yang perlu dilakukan oleh kepimpinan UMNO disemua peringkat adalah untuk menyahut cabaran tersebut demi membuktikan bahawa dakwaan yang dibuat adalah tidak benar.
"Jangan terpengaruh kerana ini boleh mengelirukan, melalaikan, melekakan dan membazir masa (serta menyebabkan) lari daripada fokus asal. Saya perhatikan permainan politik ini akan berlanjutan sehingga pilihan raya.


"Perjuangan kita belum selesai dan kita mesti menang pilihan raya," katanya kepada media selepas menghadiri majlis jamuan petang sempena Sambutan Hari Wanita Antarabangsa 2016 Peringkat Negeri Pahang di sini, hari ini.
Dalam erti kata lainnya, ahli UMNO disemua peringkat tidak terlalu terpengaruh dengan perkembangan yang berkaitan dengan Politik dalaman. Sebaliknya menumpukan gerak kerja Pilihan Raya.

Selain itu, MB Pahang juga turut menegaskan agar semua pihak tidak mencampuri urusan Perdana Menteri dan sewajarnya membiarkan Perdana Menteri menjalankan tugasnya seperti biasa.
"Pertamanya untuk menguruskan ekonomi negara dalam keadaan ekonomi dunia tidak stabil. Keduanya, beliau memerlukan masa dan tenaga untuk pastikan kos hidup rakyat yang terbeban perlu diringankan," katanya.
Pokok pangkalnya, puak - puak PakaTUN yang menandatangani deklarasi tu sebelum ini hanya terdiri dari kalangan mereka yang terdesak mahu mencari sokongan Simpati Murahan.

Apa yang jelas, diorang ni TERLALU GHAIRAH mahu mencapai kemenangan mengikut pintu belakang dan sekaligus tidak menghormati perlembagaan dengan cara yang lebih demokratik.

Kesimpulannya, UMNO dan Barisan Nasional khususnya perlu menggerakkan jentera diperingkat akar umbi bagi memastikan mereka mendapat mandat dari rakyat dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang. Itu lebih penting dari perjuangan peribadi individu tertentu!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Kalau bodek bagus dapat satu penggal lag jadi MB walaupun rakyat dah muak tengok muka.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping