Sabtu, Mac 19, 2016

"Save Me Appa... They All Bullied Me..."
Heh! Nampak gayanya, Si Lim Guan Eng tu dah semakin serabut kepala otak dia bila dokumen beli rumah mewah separuh harga yang dikaitkan dengan diri dia sebelum ini terdedah kepada umum.

Untuk sekian kalinya, dari beberapa sumber yang diterima, meja dan kertas serta fail yang ada didepan mata dia jugak yang menjadi mangsa keadaan. Habis semuanya berterabur belaka.

Katanya Si Guan Eng tu semakin kusut memikirkan bagaimana dokumen mengenai pembelian rumah dengan harga yang jauh lagi rendah dari harga semasam itu boleh terdedah.
AIDCNews – 18/3/16 –Dokumen di atas berkaitan dengan dua syarikat yang berjaya membida tanah di Taman Manggis, Pulau Pinang.

Tanah yang asalnya digazetkan oleh kerajaan BN untuk projek perumahan rakyat termiskin telah dibatalkan apabila kerajaan DAP mengambil alih Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada Pilihan Raya Umum 2008.

Kerajaan DAP Pulau Pinang kemudian menender tanah tersebut kepada projek komersial yang dimenangi oleh tiga syarikat iaitu Winbond Dental Sdn Bhd, Winbond Management & Consultand Sdn Bhd dan Kuala Lumpur International Dental Centre Sdn Bhd (KLIDC).

“Lihat siapakah Phang Li Koon pemilik banglo di dalam syarikat yang berhubung kait dan berkepentingan mendapatkan tanah di Taman Manggis,” dedah Pisau dotnet.


Nama Phang Li Koon tersenarai sebagai pemegang saham dalam syarikat Winbond Management & Consultand Sdn Bhd bersama dengan seorang lagi pemegang saham lain, Tang Yong Chew. 
Nama Tang Yong Chew pula disenaraikan sebagai pemegang saham di ketiga-tiga syarikat itu yang menunjukan ketiga-tiga syarikat berkenaan saling berkaitan.
Secara tidak lansung, pendedahan yang dibuat itu membuktikan bahawa pembelian rumah pada harga yang jauh lebih rendah itu bukan sahaja mengenai isu penyelewengan yang berlaku.

Tetapi ianya juga membuktikan bahawa Rejim DAPigs pimpin Si Guan Eng tu TIDAK la MAKSUM seperti yang didakwa selama hari ini. Sebaliknya, DAPigs kesayangan ni tetap mengamalkan RASUAH dan KRONISME yang sama seperti Yahudi!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Nik suruh buat pulut kuning sambal telur bagi jusop telur makan.doa jusop masin banyak makan garam suci.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping