Rabu, Mac 09, 2016

Heh! Memang patut sangat la anak - anak muda muak dengan perangai Haramjadah yang ditonjolkan oleh sesetengah pemimpin Politik ni. Tak sudah - sudah nak beramuk sesama sendiri.

Jika sebelum ini, kita ingatkan hanya ada dikalangan pemimpin UMNO je yang dok sibuk nak mendesak agar Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatannya sebagai Perdana Menteri.

Rupanya perkara yang sama juga turut dilakukan oleh sesetengah pemimpin PAS yang terdesak nak mencari sokongan simpati membuat desakan yang sama terhadap pucuk pimpinannya.

Husam Musa, selaku Bekas Naib Presiden PAS yang kecewa kerana GAGAL untuk mengekalkan jawatannya dalam pemilihan parti sebelum ini tampil membuat desakan tersebut.

Husam dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini telah mendesak agar Hadi Awang melepaskan jawatannya sebagai Presiden PAS dan memberi laluan kepada Timbalan Presiden.

Dengan menjadikan alasan KONONnya pendirian yang dibuat oleh Hadi Awang telah lari dari dasar perjuangan parti, Husam juga turut mengecam keputusan Presiden PAS tu baru - baru ini.

Hakikatnya, Husam marah sebab keengganan Hadi Awang untuk menandatangani satu deklarasi yang diketuai oleh Tun Mahathir bagi mendesak Perdana Menteri melepaskan jawatannya.

Walaupun sudah dijelaskan bahawa PAS mengambil pendirian untuk mengikut kehendak dasar Perlembagaan iaitu melalui Pilihan Raya Umum, namun alasan itu masih tidak mencukupi.

Sebaliknya, Husam membuat dakwaan kononnya keputusan Hadi Awang tu adalah disebabkan dia mula menunjukkan pendirian seolah - olah menyokong Perdana Menteri.

Tampil untuk membela Presiden, Ketua Penerangan PAS menyatakan desakan Si Husam tu adalah tidak wajar dilakukan dengan menegaskan bahawa parti itu masih memerlukan Hadi Awang.
"Biarlah, kami dalam parti tidak ada masalah. Parti masih memerlukan Hadi sebagai Presiden PAS. Tidak ada keperluan untuk menukar beliau. Malah Tuan Ibrahim sendiri sudah buat penegasan untuk beri sokongan padu kepada Hadi," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Dewan Rakyat, tengah hari tadi.
Mungkin Si Husam tu perlu mendapatkan bantuan dari Tun Mahathir jika dia benar - benar mahu menggulingkan Hadi Awang selaku Presiden PAS. Tapi, jangan akhirnya nanti dia kena kencing pulak dengan puak - puak PKR sudah la!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Politik syahwat, nak cepat naik ke puncak.
    Dap lain, Dap lebih kepada politik lacuran. Seperkara lagi ialah politik tepi kain dan PHD. Meskipun bekerja untuk Pkr tetapi pandai pandai suruh Pas tukar kapten, walhal Pkr yang lebih perlukan kapten baru berbanding Pas.

    BalasPadam
  2. POLITIK SYAHWAT,CEPAT NAIK PANCUT AWAL,KENCING MERATA.TAK GITU SEDARO KU.

    BalasPadam
  3. Husam ni dah naik taraf ke tangga gaban dan mereng sebab kecewa. Tak pulak mahu berambus dari Pas. Sekurang2nya Nahathir keluar umno sebab benci Najib, tapi si Hampeh ni enggan pulak keluar Pas. Pergi mamposlah, dia fikir ahli2 Pas nak ikut prrangai buruk dia.

    BalasPadam
  4. husam cakap je besar.. masa jd exco dulu bnyk projeknya gagal...tukang umum projek blh la.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping