Selasa, Mac 08, 2016

Terbaik!!! Kalau di mana - mana dunia ni ada 'Anugerah Khas' untuk mereka yang setakat pandai bagi alasan bertaraf 'Longkang' ni, dah tentu - tentu pemimpin Pakatan Selangor 'Sapu Bersih'.

Mana tidaknya. Mudah sangat kerja yang diorang buat bagi menjustifikasikan ke-GAGAL-an serta ke-LEMAH-an mereka dalam menjaga hal - hal kebajikan rakyat di Negeri Selangor tu.

Kalau sebelum ni, bila orang bangkitkan isu berkaitan dengan rumah urut dan rumah tumpangan yang wujud bagai cendawan tumbuh lepas hujan, diorang salahkan Kerajaan BN.

Asal ada je orang ungkit pasal penyelewengan dan pembaziran dalam perbelanjaan Negeri untuk sebarang projek membaik-pulih, diorang akan tunding jari menyalahkan Khalid Ibrahim.

Dan kali ini, bila Kementerian Kesihatan meletakkan mereka ditangga teratas dalam penyebaran wabak denggi, puak - puak Rejim Pakatan Selangor tu salahkan rakyat dibawah pulak.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan, seorang wakil Rejim Pakatan Haprak tu kata, penyebaran wabak demam denggi di Selangor semakin meningkat adalah kerana kecuaian rakyat.

Katanya, rata - rata rakyat di Negeri Selangor tu hanya sekadar mengambil sambil lewa hal penjagaan kebersihan dikawasan rumah mereka sendiri sehingga mengakibatkan wabak itu menular.
“Lumrah manusia, sikap sambil lewa dan ambil mudah dalam menjaga kebersihan sampah-sampah dan suka membuang sampah merata-rata terutamanya di kawasan flet. Ada yang membuang sampah dari atas ke bawah dan ada yang sehingga sangkut di atas bumbung.
“Apabila hujan ini menyebabkan air bertakung dan mengundang pembiakan nyamuk Aedes,” kata EXCO Kesihatan, Kebajikan, Hal Ehwal Wanita dan Keluarga Selangor, Dr Daroyah Alwi kepada FMT di sini, baru-baru ini.
Kan senang kerja diorang? Asal ada je benda yang tak kena dan menjadi pertikaian dikalangan rakyat, dengan mudah puak - puak Rejim Pakatan Selangor tu menyalahkan orang lain.

Kiranya, takde guna la diorang memerintah kalau semua benda diorang nak salahkan orang lain. Apa faedahnya diorang ada kuasa kalau semua masalah rakyat tak boleh nak diselesaikan? Kalau setakat tau nak salahkan orang lain je, baik bagi BERUK jadi Kerajaan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping