Ahad, Mac 13, 2016

Hahaha!!! Nampak sangat yang puak - puak DAPigs ni mudah sangat meroyan macam orang hilang akal setiap kali PAS buat pengumuman yang lansung takde kaitan dengan diorang.

Kali ini, diorang seolah - olah macam lemah syahwat bila PAS buat pengumum nak mewujudkan pembentukan gabungan baru bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Kata salah seorang dari wakil puak - puak DAPigs tu, pembentukan gabungan baru yang bakal diwujudkan oleh PAS itu hanya akan melemahkan Pakatan Haprak, bukannya Barisan Nasional.
IPOH - "Bukan lemahkan kerajaan tetapi lemahkan Pakatan Harapan," demikian kata, Timbalan Pengerusi DAP Perak, V Sivakumar berhubung kerjasama Pas dengan beberapa parti politik bagi mewujudkan pakatan pembangkang baharu.

Menurutnya, pendekatan yang dibuat Pas itu jelas merugikan selain akan memecahkan undi pembangkang pada PRU14 nanti.

"Dengan adanya satu gabungan yang lain maka akan menyebabkan berlaku pertandingan tiga penjuru di merata tempat dan ini sudah pasti menguntungkan BN," katanya.

Sivakumar berkata, pakatan yang akan diwujudkan Pas itu juga membuktikan bahawa parti itu tidak mampu bergerak bersendirian dalam mendepani arus politik negara.

"Pendirian mereka juga sering berubah-rubah, sekejap cakap nak bersendirian, sekejap cakap nak buat gabungan, saya tak faham, apa tujuan sebenar mereka?," katanya.

Dalam pada itu, beliau turut menggesa PKR supaya menyatakan pendirian sebenar berhubung kerjasama politik yang terjalin dengan Pas.


"PKR perlu ambil tindakan sewajarnya, mesti buat keputusan yang jelas, jangan buat rakyat kabur dengan pendirian kamu (PKR)," katanya.
Hakikatnya, itu semua hanya alasan puak - puak DAPigs tu je semata - mata. Diorang sebenarnya tak suka PAS mewujudkan gabungan baru sebab ianya akan mengurangkan sokongan kepada diorang. Makin tipis la peluang diorang nak berkuasa di Malaysia!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. hai...trlepas lg la putrajaya. dap dan pan akn gigit jari nampaknya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping