Khamis, Mac 10, 2016

Kangkung Goreng Belacan betul la Si Mahfuz Bean ni...
Hahaha!!! Memang lawak betul Si Mahfuz Bean ni. Tak sangka dia sanggup menyerlahkan ke-BODOH-an dia secara terang - terangan. Walhal, semua orang tau yang dia hanya sekadar 'Lulus SRP'.

Tapi kenapa dia perlu tayang ke-BODOH-an dia secara terbuka sedemikian rupa? Kenapa dia nak menonjolkan ketaksuban dia secara membabi buta sehingga kemaluan dia sendiri terserlah?

Dek kerana terlalu 'Ghairah' nak sangat mengampu pihak tertentu, akhirnya ke-BODOH-an itu yang membuatkan Si Mahfuz Bean tu terdiam membisu dalam kemaluan dirinya sendiri.

Jika sebelum ini, Si Mahfuz Bean tu tampil mempertikai mengenai dakwaan yang dibuat oleh Pengerusi Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) mengenai kedudukan Bekas Menteri Besar Kedah tu.

Kata Si Mahfuz Bean, dakwaan yang dibuat itu tidak masuk akal kerana umum mengetahui bahawa untuk menjadi seorang Perdana Menteri, seseorang itu perlu menjadi Ahli Parlimen.
“Ini buat kenyataan memalukan orang yang ada ijazah doktor falsafah (PhD). Kenyataan Puad sudah macam tidak ketahuan hala dan tidak boleh membezakan antara Ahli Parlimen dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN),” katanya di sini, hari ini.
Dari satu sudut, apa yang dinyatakan oleh Si Mahfuz Bean tu memang betul. Maka ramai la yang menyebarkannya dalam laman media sosial sambil memperlekehkan Pengerusi JASA tu.

Tapi malangnya, kenyataan dangkal dan separuh masak Si Mahfuz Bean tu dijawab dengan cukup mudah. Politik yang menjadi amalan Pakatan Haprak tu bukannya mudah untuk diduga.

Dengan mengambil contoh isu yang berlaku sewaktu perlaksanaan agenda Langkah Kajang, seorang ADUN tu boleh letak jawatan untuk memberi laluan kepada 'Pengganti Menteri Besar'.

Begitu juga dengan apa yang pernah dilakukan oleh Wan Azizah yang pernah letak jawatan sebagai Ahli Parlimen untuk memberikan laluan kepada Si Ketua Penipu tu menggantikan dia.

Jadi, tak mustahil sekiranya perkara yang sama juga boleh dilakukan demi untuk mencapai hasrat yang dinyatakan. Kan semua itu tidak mustahil untuk berlaku jika benar dakwaan yang dibuat?

Maka nampak sangat la kematangan Politik Si Mahfuz Bean tu masih lagi JUMUD dalam ketaksuban dirinya sendiri. Hakikatnya, Si Mahfuz Bean tu masih belum masak dengan Politik Longkang yang sering menjadi amalan dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu sendiri!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Ahli parlimen mana yg nak letak jawatan?. Boleh ke pilihan raya kecil diadakan kerana tempuh prk dah tamat. Kalau sdr tak jawab dan siarkan komen ini saya paham sdr tak mahu menunjukkan kebodohan ....

    BalasPadam
    Balasan
    1. PRK habis bulan 5 bang. Lambat lagi. semua benda boleh berlaku dalam masa dua tiga hari je. Benda pernah berlaku bro.

      Padam
  2. Skrg bln 3 bang. Nak tunggu pru 14 lbh krng 2 tahun macam2 boleh jadi!

    BalasPadam
  3. DAP ..kalau pegang Putrajaya.. Dia akan dapat gelaran Dokter dari Universiti nanti...siapa kata dia bodoh ..merekalah yg bodoh.. Teringat org ke KKangsar sbb nak sokong calon bertanding..Dia sibut kesana sokong siapa yg menang..tujuan utamanya nak makan durian di KKangsar...Kalau Alias conggo dengaq.. akan cakap ini macam punya olang pun ada..Olang bukan Olang ..Hantu pun bukan hantu... mati..pegang bendela..duduk cangkung atas buah dulian..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping