Rabu, Mac 16, 2016

PAS hari ini telah mengesahkan Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) sebagai rakan komponen dalam pembentukan gabungan Pakatan bagi mewujudkan blok Politik Ketiga di negara ini.

Pengumuman itu telah dibuat oleh Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan di sini, hari ini dan seterusnya menamatkan spekulasi yang hangat diperkatakan dikalangan rakyat.
"Pas hari ini menerima kunjungan Presiden dan rombongan dewan tertinggi Ikatan.
"Berbagai perkara dibincang dengan penuh keterbukaan merangkumi isu mewarnai sosio-ekonomi atau politik dalam negara kita," katanya membaca kenyataan media yang ditandatangani Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Ikatan, Tan Sri Abdul Khadir Sheikh Fadzir.
Menurutnya lagi, pertemuan itu juga membuka ruang membina suatu kumpulan persefahaman kerjasama politik yang lebih tersusun dengan membawa model politik matang, terbuka bertanggungjawab, bersih dan sejahtera bersama parti-parti politik dan NGO yang ingin turut serta.
"Pendekatan ini menuntut kami bergerak atas teras penyelesai dan politik membina disamping menolak budaya politik oportunis, kasar dan perkauman sempit yang boleh menggugat keharmonian dan kemajuan negara.
"Atas prinsip inilah, maka hari ini Bermulah kerjasama politik Pas dengan Ikatan," katanya.
Walaubagaimana pun sebelum ini, Ikatan menafikan penglibatannya dengan PAS ketika nama parti itu disebut-sebut sebagai parti politik yang bakal bergabung dengan parti Islam tersebut.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. semoga usaha yg dibuat akn membawa kebaikan utk rkyat dn negara.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping