Selasa, Mac 22, 2016

"Appa!!! Save Me Lor!!!"
Hehehe!!! Amacam? Berani tak Si Lim Guan Eeng tu nak sahut cabaran yang dibuat oleh Pemuda PAS Pulau Pinang ni? Atau dia akan terus ber-Tachi bagi menegakkan benangnya yang kebasahan?

Kalau sebelum ini, bukan main lagi puak - puak Pakatan Haprak yang didominasikan oleh DAPigs tu membuat desakan terhadap Perdana Menteri untul melakukan perkara yang sama.

Jadi, adakah Si Lim Guan Eng tu ada 'Keberanian' untuk menyahut cabaran yang dibuat? Atau dia juga sama seperti pemimpin lain dalam Pakatan Haprak tu yang mengamalkan Politik Retorik?

Jika kita tengok alasan yang diberikan sebelum ini, Si Lim Guan Eng tu sibuk mendabik dada mengatakan dia adalah pemimpin pertama yang Berani untuk berdepan dengan Kebenaran.

Maka, adalah sewajarnya bagi dia selaku seorang Ketua Menteri untuk menyaut cabaran yang telah dikemukakan oleh pemimpin Pemuda PAS ini bagi membuktikan keberanian dia tu.

Tinggal lagi, desakan yang dibuat oleh Pemuda PAS Pulau Pinang ni masih boleh dikira 'Berlapik' jugak la. Diorang setakat tampil dan mendesak Si Lim Guan Eng tu untuk pergi bercuti je.

Kalau diikutkan, sepatutnya Si Lim Guan Eng tu perlu melepaskan jawatannya sebagai seorang Ketua Menteri bagi memberikan laluan kepada pihak SPRM untuk menjalankan siasatan tanpa prejudis.

Tapi, aci kerat jari la kalau Si Lim Guan Eng tu nak ambik tindakan sedemikian rupa. Hidup mati semula pun belum tentu lagi dia akan lepaskan jawatan dia begitu sahaja. Lagi pun, pemimpin DAPigs macam Si Lim Guan Eng ni memang jenis manusia yang Gila Kuasa!!!
GEORGETOWN - Lim Guan Eng disaran bercuti daripada menjalankan tugas sebagai ketua menteri sehingga Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selesai menjalankan siasatan berhubung isu pembelian rumah bernilai RM2.8 juta di Jalan Pinhorn, di sini.

Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Afnan Hamimi Taib Azamudden berkata tindakan bercuti itu perlu bagi memastikan ketelusan dan kelancaran proses siasatan pihak berkuasa.

Beliau berkata pihaknya turut menyokong pendirian Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa Guan Eng tidak bersalah sehingga diputuskan bersalah oleh mahkamah.

"Pendirian beliau ini disifatkan sebagai berjiwa besar kerana mengambil pendirian mempertahankan seseorang yang belum diputuskan bersalah walaupun bersikap memusuhi Pas," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.


Isu pembelian rumah banglo oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu menjadi kontroversi apabila Ahli Parlimen Tasek Gelugor Datuk Shabudin Yahaya membangkitkannya pada persidangan Dewan Rakyat Khamis lepas.
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping