Jumaat, Mac 11, 2016

Sebenarnya, kalau kita perhatikan dunia politik, kita boleh tergelak sakan kerana drama-drama lucu yang dimainkan, dilakonkan dan dilayarkan oleh pelakon-pelakonnya yang kita gelarkan sebagai ahli-ahli politik.

Rafizi Ramli dua hari lepas, memujuk Ahli-Ahli Parlimen BN agar bersama-sama dengan Ahli-Ahli Parlimen pembangkang bersatu hati dalam usul undi tidak percaya kepada Najib Abdul Razak bagi memastikan Najib Abdul Razak meletak jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Dr. Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz juga bercakap dan mendesak agar Najib letak jawatan demi menyelamatkan UMNO dan BN, kata mereka. Lim Kit Siang, Wan Azizah, Anwar Ibrahim dan para pemimpin pembangkang juga sama.

Tetapi Rafizi Ramli tidak pernah membayangkan atau memberanikan diri untuk meletak jawatan selepas dia kantoi menipu dalam banyak isu termasuklah menipu para pengundi konstituensinya iaitu Parlimen Pandan dengan janji-janji kosong, malah langsung tidak menampakkan muka bertemu para pengundi walaupun muka dan beritanya boleh dilihat serta dibaca hampir setiap masa.

(IRONIKnya, dia sibuk dok suruh PM dedahkan maklumat mengenai Dana 2.6 billion yang didakwa diambil dari 1MDB. Tapi, bila orang desak dia suruh dedahkan duit Tabung Haji dia, tak nak pulak dia buat.)

Dr. Mahathir juga tidak meletakkan jawatan pada ketika jutaan orang berarak dan berdemonstrasi (tahun 1998) sehinggakan dia terpaksa mengadakan AKUJANJI dengan Suqui dan Dong Zhong pada 1999 yang mengukuhkan sekolah-sekolah vernakular sampai ke hari ini sekaligus merugikan Falsafah Pendidikan Negara dan sekolah satu aliran.

Wan Azizah, Lim Kit Siang, malah Mukhriz Mahathir yang lebih banyak masanya menjadi Menteri Besar Firefly berbanding Menteri Besar Kedah, turut enggan meletak jawatan walaupun akhirnya terpaksa juga berbuat begitu kerana tidak mampu menahan tekanan dan penarikan kembali perlantikannya oleh Presiden parti yang telah melantiknya sebelum itu.

Kesemua mereka mempunyai persamaan, enggan meletak jawatan walaupun sudah menjadi fosil dinosaur seperti Lim Kit Siang. Anehnya, mereka ini giat menyuruh orang lain meletak jawatan sepertimana yang mereka lakukan ke atas Najib Abdul Razak.

Sepatutnya kesemua mereka meletak jawatan bagi membolehkan mereka yang benar-benar ambil tahu hal rakyat yang berada di Parlimen dan DUN, bukannya yang terlalu sibuk menonjolkan diri untuk berebut kuasa. - Nukilan TheFlyingKick

(Kesimpulannya, Ahli Politik ni semuanya sama je. Yang membezakan mereka adalah diantara MUNAFIK dan yang benar - benar menjalankan tugas je.)
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping