Jumaat, Mac 18, 2016

Apa ke gilanya diorang ni? Baru dua tiga hari buat pengumuman dah bertelagah sesama sendiri? Kan dah tak pasal - pasal je diorang ni jadi bahan lawak jenaka dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu.

Nak pulak bagi puak - puak parti Kuali yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Mudah - mudah je diorang buat dakwaan kononnya PAS dah kena kencing hidup - hidup dengan parti Si Mamak Kadiaq.

Tapi, dek kerana nak tutup kemaluan yang dipaparkan oleh Si Mamak Kadiaq yang 'Ghairah' nak meraih populariti murahan sebelum ini, terpaksa la PAS tampil memberi penjelasan.

Kata PAS, kenyataan yang dibuat oleh Si Mamak Kadiaq tu telah disalah-faham oleh sesetengah pihak. Terutama sekali yang telah dilaporkan didalam laporan laman media sebelum ini.
SHAH ALAM - Pas mendakwa terdapat kekeliruan dan salah faham dalam laporan media berhubung kenyataan Presiden Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) ketika sidang media pengumuman pembentukan blok politik ketiga, semalam.

Pengarah Media Baru Jabatan Penerangan Pas Pusat, Syaiful Hizam berkata, dalam konteks sebenar kenyataan Presiden Ikatan itu adalah sebagai seorang Muslim kita tidak dapat lari daripada menerima hudud kerana ia terpakai ke atas setiap individu Muslim.

Namun untuk melaksanakannya terserah kepada rakyat dan sistem demokrasi negara iaitu pilihan raya.

“Dalam kenyataan beliau juga menyebut berdasarkan keutamaan terkini ialah isu salah guna kuasa, rasuah, ekonomi, bahasa kebangsaan, pekebun-pekebun kecil dan pelbagai isu yang melanda negara.


“Tidak sesekali ada kenyataan daripada beliau yang menyebut beliau atau Ikatan menolak hudud,” katanya dalam satu kenyataan.
Dalam erti kata lainnya, bukan la atas persetujuan bersama diantara PAS dan juga parti Si Mamak Kadiaq tu yang tolak perlaksanaan Hukum Hudud. Sebaliknya, Si Mamak Kadiaq tu yang terlalu 'Ghairah' nak bukak mulut sehingga memalukan rakan gabungannya secara terbuka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping