Khamis, Mac 17, 2016

Heh! Kalau ikut takrifan puak - puak Pakatan Haprak tu, asal ada je orang yang cuba memberi pujian kepada pihak Kerajaan pada ketika ini, mereka sudah pasti akan dilabelkan sebagai 'Pemakan Dedak'.

Jadi, tak salah jika kita kata kemungkinan besar wakil dari Bank Dunia ni juga merupakan salah seorang 'Pemakan Dedak' yang memberi sokongan kepada pentadbiran Kerajaan Malaysia.

Jika sebelum ini, puak - puak Pakatan Haprak tu membuat dakwaan kononnya Kerajaan Malaysia sedang menuju ke arah sebuah Negara yang gagal dan bakal menjadi seperti 'Banana Republic'.

Tapi lain pulak pandangan yang diberikan oleh wakil dari Bank Dunia ni. Kata dia, keadaan sistem kewangan Malaysia pada ketika ini masih kukuh jika hendak dibandingkan dengan Negara lain.
"This is the result of many decades of good work and systematic development of both private and public institutions," he told reporters after presenting a talk at the Global Emerging Markets Programme organised by the Securities Commission in Kuala Lumpur on Tuesday.
Bayangkan! Punya kukuh sistem kewangan di Malaysia ni sampai tahap ianya dijadikan sebagai model kepada Negara - Negara lain, termasuk Brunei, Kemboja, Laos, Myanmar dan Thailand.

Malah pengukuhan sistem kewangan di Malaysia juga turut menarik perhatian Negara - Negara di Timur Tengah, terutama Negara Arab Saudi bagi mengukuhkan sistem mereka sendiri.
"Besides Asean, countries in the Middle East were also looking to benefit from Malaysia's financial services to strengthen their own system," he said.
Dalam erti kata mudahnya, sistem kewangan Negara pada ketika ini masih lagi stabil dan kukuh, tidak seperti mana yang telah didakwa oleh puak - puak Pakatan Haprak tu sebelum ini.

Seperti mana yang dinyatakan oleh Si Khalid Ibrahim tu sebelum ini, dakwaan yang dibuat oleh puak - puak Pakatan Haprak tu bukan sahaja meleset. Tetapi ianya juga hanya sekadar bertujuan untuk mengelirukan rakyat secara terang - terangan!!! - baca seterusnya...
Categories:

1 ulasan:

  1. Aku harap Bank Negara terus dibimbing oleh insan yg berwibawa bila gantikan Zeti nanti, jgn semakin hilang kredibiliti pula seperti dua tiga badan yg ditukar teraju utamanya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping