Khamis, April 21, 2016

Heran betul dengan sesetengah rakyat Malaysia ni ek. Mudah sangat diorang ni meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal mengalahkan orang yang disampuk dek setan pulak dah gelagatnya.

Kenapa mudah sangat diorang ni nak melatah tak tentu pasal hanya semata - mata kerana ada pihak yang memberikan saranan dan cadangan yang baik untuk penyatuan Umat Islam di Malaysia?

Kalau dari kalangan puak DAPigs yang sarat dengan agenda Chavanist tu kita boleh faham la kenapa diorang meroyan tak tentu arah sebab diorang memang tak suka umat Islam ni bersatu.

Begitu juga dengan puak pejuangan Liberalis yang bersarang dalam PKR menolak idea ke arah penyatuan Umat Islam di Malaysia ni kerana ianya merencatkan agenda subversif mereka.

Tapi bila ada pulak dikalangan umat Islam yang mendabik dada kata diorang ni pejuang Islam yang syumul pun menolak saranan sedemikian rupa, memang ianya satu yang cukup menghairankan.

Ianya baru satu saranan yang perlu difikirkan dari sudut kebaikkan. Yang diorang ni suka pikir pasal bab keburukkan semata - mata kenapa? Jumud sangat ke mentaliti pemikiran diorang ni?

Inilah masalahnya bila sesetengah pihak terlalu terkongkong dalam persepsi Politik mereka yang sempit. Asal ada je cadangan untuk menyatukan Umat Islam, mula la diorang jadi 'Panas Punggung'.

Apa yang diperlihatkan tak ubah macam 'Setan' yang menggelupor bila dibaca ayatul Qursi secara kuat - kuat. Mula la diorang ni jadi tak tentu arah dan mencari jalan keluar dengan alasan yang Jumud.

Orang bagi pandangan untuk kebaikkan. Jangan la kita fikirkan mengenai keburukkannya semata - mata. Jangan jumudkan pemikiran kita sehingga Tauhid kepada Allah S.W.T tu hilang. Penyudahnya nanti, yang rugi bukannya orang lain. Diri kita sendiri jugak!!!
KUALA LUMPUR: Kerajaan campuran Umno dan PAS akan memberi banyak kebaikan kepada Malaysia dalam memacu negara ke hadapan serta mengukuhkan Islam, kata pendakwah Islam antarabangsa Dr Zakir Naik.  

Katanya beliau bukannya mencadangkan dua parti politik Islam utama negaraitu bergabung, tetapi adalah lebih baik jika kedua-dua parti politik berkenaan membentuk kerajaan campuran. 

"Saya bukan hendak memberitahu kedua-dua parti (Umno dan PAS) perlu menjadi sebuah parti, tetapi jika mereka boleh berbuat demikian, Alhamdulillah...(jika tidak), mereka boleh mengekalkan parti dan identiti masing-masing. 


"Namun, jika mempunyai kerajaan campuran, ia akan menjadi gabungan untuk orang Islam," katanya pada sidang media selepas menjadi tetamu dalam rakaman program bual bicara TV Al Hijrah, 'Persepsi', di sini, Selasa. 
Categories:

10 ulasan:

  1. Kalau pan lawan pas aku undi pan. Kalau pas lawan dap aku undi dap. Inilah caranya nak bagi pas masuk surga, itu zaki naik apa tau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lancho ko dah tak boleh ngang ke

      Padam
  2. ada yang menggelupor..macam setan kena baca ayat kursi. hangat pijor.
    elok jugak baru kita kenal mana satu setan.

    BalasPadam
  3. saranan dr zaki naik memang logik menaikkan msia...he he.terbaik dari segala keserakahan hati ph!

    dari dulu aq rasa fikiran nya sempoi maka sempoi lah adanya.ini kot erti sebenar 'persaudaraan islam' sejagat.

    BalasPadam
  4. Sdare zaki naik kau tau tak pas boleh dicincang 6 lagi kumpulan. Dulu bukan main syiok dea undi dap, tunggu je balasan perbuatan kamu.

    BalasPadam
  5. Betul tu admin.....setan akan menggelupar jika kita baca ayat Al-Kursi. Kalau tak caya sebelum admin buat posting atau sapa sapa pun... elok baca ayat Al-Kursi dulu. Dalam masa setengah jam nanti kita tengok ramai setan yang menggelupar ...

    BalasPadam
  6. Orang yg x suka saranan Dr Zakir Naik tu mungkin x pentingkan agama Islam dalam hidupnya.

    BalasPadam
  7. Orang yg x suka saranan Dr Zakir Naik tu mungkin x pentingkan agama Islam dalam hidupnya.

    BalasPadam
  8. pan dn dap mcm adik bradikla....tak nak undi dua2 tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping