Rabu, April 27, 2016

Heh! Baru masuk hari kedua berkempen dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak tu, puak Pakatan Haprak ni masih lagi belum selesai beramuk sesama sendiri. Perbalahan mereka masih diteruskan.

Kalau sebelum ini, diorang sibuk menunding jari menyalahkan orang itu dan ini, mendakwa sesama sendiri sebagai Penipu dan Pengkhianat. Kali ini, kempen serang sesama sendiri pulak dilakukan.

Katanya, calon pertama yang menjadi mangsa Politik Kotor puak Pakatan Haprak ni ialah calon PKR bagi kerusi DUN yang paling hangat dan menjadi tumpuan pada ketika ini, Batu Kitang.

Adalah dilaporkan, calon PKR itu menerima khabar angin kononnya pencalonan dia akan dibatalkan oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya kerana pencadangnya mempunyai status Muflis.
“Kelewatan (pengumuman calon) berlaku dipercayai kerana dua calon bebas menggunakan logo yang sama, kunci dan mereka mengundi untuk menentukan siapa yang akan menggunakan logo “kunci”
“Saya sesungguhnya menegaskan bahawa saya dan pencadang saya tidak pernah dipanggil dan disoal oleh pegawai pengurus. Siapa yang sebarkan khabar angin yang tidak bertanggungjawab ini ??,” sindir Voon yang sudah mengetahui bahawa khabar angin itu disebarkan oleh DAP Sarawak.
Heh! Nampak gayanya propaganda puak DAPigs ni dah pun bermula walaupun sebelum ini diorang "Berjanji" takkan serang PKR sewaktu berkempen sepanjang Pilihan Raya Sarawak ni.

Tapi mungkin juga puak DAPigs ni nak 'Balas Dendam' diatas pengkhianatan yang telah dilakukan oleh puak PKR tu terhadap mereka sebelum ini yang didakwa memungkiri perjanjian.

Walaubagaimana pun, ada jugak pihak yang anggap ini semua hanya sekadar taktik puak Pakatan Haprak tu. Katanya, ini semua wayang DAPigs belaka sedangkan dibelakang, diorang ada agenda lain.

Dari apa yang dimaklumkan, ada usaha - usaha yang dilakukan oleh sesetengah pihak untuk menyingkirkan calon tertentu dikalangan mereka sendiri. Termasuk dikawasan DUN Batu Kitang.

Tapi apa yang pasti, tindakan puak DAPigs ni jelas bukan sahaja membuktikan bahawa diorang akan lancarkan serangan subversif terhadap PKR. Sebaliknya, diorang juga ada agenda subversif yang dirancang untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping