Selasa, April 19, 2016

Memang ianya tidak dapat dinafikan bahawa Si Wan Azizah tu bukan sahaja LEMAH, malah dia juga turut GAGAL untuk menjalankan tugasnya selaku Ketua kepada Pakatan Haprak tu.

Bagi sesetengah pihak, sekiranya Si Wan Azizah tu mempunyai kredibiliti sebagai seorang pemimpin, sudah pasti perbalahan diantara PKR dan DAPigs di Sarawak tidak akan berlaku pada ketika ini.

Sudah pasti mereka akan akur dengan keputusan dan ketetapan berhubung pembahagian kerusi DUN yang telah dibuat sebelum ini. Tetapi MALANGnya, perkara sebaliknya yang berlaku.

Nampak sangat keputusan dan ketetapan yang dibuat oleh Si Wan Azizah hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi puak DAPigs sehingga meminggirkan partinya sendiri.

Bila orang kata Si Wan Azizah tu hanya mengikut telunjuk puak DAPigs yang dominan dalam Pakatan Haprak tu, ramai yang tak percaya. Sampai ada yang berguling - guling atas jalan raya cuba nak menafikannya.

Tapi itu hakikatnya yang sebenar. DAPigs memang menjadi parti yang dominan dalam Pakatan Haprak tu. Dan peranan Wan Azizah hanya sekadar Boneka kepada puak DAPigs tu sahaja.

Jadi tak heran la kenapa ada dikalangan pemimpin PKR Sarawak tu sendiri pun rasa tak puas hati apabila keputusan yang telah dibuat oleh Wan Azizah hanya menguntungkan DAPigs.

Kelmarin, ketika ditanya kepada Pengerusi PKR Sarawak berhubung beberapa pengagihan kerusi DUN yang didakwa bertindih dengan DAPigs, dia enggan untuk mengulas dengan lebih lanjut.

Apa yang pasti, tindakan Pengerusi PKR tu menjelaskan rasa kecewanya terhadap keputusan yang telah dibuat oleh Wan Azizah berkaitan dengan isu pembahagian kerusi tersebut.

Kesimpulannya, memang malang sungguh nasib PKR ni. Sudah la di Semenanjung diorang kena ikut telunjuk dan memenuhi kemahuan DAPigs yang berlagak seperti 'Abang Besar'. Di Sarawak pun diorang kena tunduk kepada kuasa Autokratik DAPigs yang Gila Kuasa!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping