Khamis, April 21, 2016

Heh! Tak elok juga kita nak menyalahkan puak DAPigs tu apabila melihat mereka seolah - olah meninggalkan Si Wan Azizah tu terkontang - kanting keseorangan tanpa sebarang pembelaan.

Jika tadi, kita pertikaikan kenapa puak DAPigs tu sanggup untuk membiarkan Si Wan Azizah tu terkapai - kapai dalam perjuangannya untuk membebaskan Si Ketua Penipu tu seorang diri.

Hakikatnya, mungkin DAPigs juga turut beranggapan bahawa Si Ketua Penipu tu sudah 'Terlalu Tua' dan merupakan seorang pemimpin yang 'Tidak Bermoral' seperti yang didakwa oleh Tun Mahathir.

Tapi hakikatnya, puak DAPigs tu sendiri pun sedang berhadapan dengan kontroversi mereka sendiri. Kes berkaitan dengan skandal Banglow Mewah 'Terlajak Murah' Si Guan Eng tu masih belum selesai.

Bahkan sehingga hari ini, ramai yang masih tertanya - tanya, kenapa Si Guan Eng tu masih belum dipanggil oleh pihak SPRM yang dilihat seolah - olah mahu isu itu hilang dari persepsi rakyat?

Walhal, pendedahan mengenai pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' Si Guan Eng tu merupakan satu bukti jelas penyelewengan kuasa yang dilakukan selaku seorang Ketua Menteri.

Tetapi nampak gayanya ada pulak yang cuba nak mendiamkan isu tersebut daripada ianya terus diperkatakan oleh rakyat diperingkat bawahan seolah - olah wujud satu 'Pakatan Sulit'.

Sedangkan pelbabagi pendedahan demi pendedahan sudah pun dibuat didalam laman media merujuk kepada penyelewengan kuasa yang melibatkan Si Guan Eng tu secara lansung.

Terbaru, dua lagi bukti berkaitan dengan Ketua Menteri Pulau Pinang itu sudah pun diserahkan kepada Peguam Negara dengan harapan ada tindakan yang diambil oleh pihak berkuasa.
PUTRAJAYA: Seorang peguam hari ini menyerahkan dua bukti baru kepada Jabatan Peguam Negara berkaitan isu pelupusan lot tanah di Taman Manggis dan pembelian rumah banglo di bawah harga pasaran melibatkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng. 

Peguam Datuk Abu Backer Sidek, yang ditemui media sebelum menyerahkan bukti forensik itu, turut meminta Peguam Negara, Tan Sri Mohamad Apandi Ali menyegerakan pendakwaan terhadap Lim. 

Sebelum ini, beliau turut menyerahkan beberapa bukti forensik berkenaan kes itu kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


Isu Lim membeli banglo berharga RM2.8 juta di Jalan Pinhorn, Pulau Pinang dibangkitkan Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shabudin Yahaya pada persidangan Dewan Rakyat, yang mendakwa harga itu berada di bawah nilai pasaran.
Maka persoalannya sekarang, bila pihak yang berkenaan nak ambik tindakan terhadap Si Guan Eng tu? Berapa lama lagi diorang nak lengahkan waktu untuk menjalankan siasatan yang sewajarnya?

Adakah tujuan mereka melengah - lengah waktu itu hanya sekadar mahu membuatkan rakyat lupa dengan penyelewengan yang telah dilakukan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang tu sendiri?

Apa yang pasti, semakin lama pihak yang berkenaan tidak mengambil tindakan, maka semakin tebal keraguan rakyat terhadap integriti mereka selaku badan berkuasa. Atau, adakah mereka mahu rakyat melihat mereka ni hanya sekadar Balaci kepada DAPigs? Itu korang fikir la sendiri!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. hrp sprm telus dlm mnjalankan tnggungjwb

    BalasPadam
  2. sprm nk hanndle kes. LGE selori kontena dkumen LGE..
    Korg igt. SENANG ker?

    BalasPadam
  3. SPRM...kuaw..kuaw.kuaw..harapkan pagar.pagar makan padi...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping