Khamis, April 07, 2016

Heh! Baru sekarang Si Azmin tu nak sedar siapa diri dia? Kot selama hari ini, bukan main SOMBONG lagi Si Menteri Besar Selangor ni. Tapi akhirnya, ke-ANGKUH-an dia terlucut juga.

Kalau sebelum ini, bila DAPigs tu supaya PKR menghentikan bekerjasama dengan PAS bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri Sarawak, Si Azmin tu 'Besar Kepala' dan menolak cadangan tersebut.

Dia masih tetap berdegil dan menganggap yang dirinya masih mampu untuk mempengaruhi pendirian PAS agar tidak wujud pertandingan 3 penjuru bagi menghadapi Pilihan Raya tersebut.

Tapi ke-DEGIL-an Si Azmin tu terpaksa juga diakui apabila PAS tetap dengan pendiriannya untuk bertanding dibeberapa kawasan yang juga ditandingi oleh parti Pakatan Haprak tu sendiri.

Dalam kenyataan yang disifatkan sebagai satu cubaan untuk menagih Simpati Murahan itu hari ini, Si Azmin tu kata dia hanya 'Pemimpin Kecil' tidak mampu untuk mengubah keadaan tersebut.
"Siapalah saya nak pastikan (tiada pertindihan kerusi). Saya hanya pemimpin kecil... yang boleh kita bincanglah," katanya.
Tapi dalam masa yang sama, Si Azmin tu juga sempat menyindir ke-BEBAL-an parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu kerana tetap ahu bertanding dikawasan yang turut dikuasi oleh PAS.
"Itu harapan Amanah untuk bertanding... itu hak mereka untuk menawarkan khidmat di kawasan berkenaan tapi bagi Pakatan Harapan, saya percaya kita akan teruskan perbincangan supaya matlamat satu lawan satu dapat dipertahankan. Pas masih kekal kerjasama dgn PKR, sudah tentu kita mahu melihat matlamat yang sama dicapai," katanya.
Itu membuktikan bahawa Si Azmin ni hanya sekadar pandai bercakap je sedangkan hakikatnya dia tak mampu nak buat apa - apa. Tapi itu juga merupakan taktik Politik Retorik Si Azmin ni.

Bila di depan, pandai pulak dia berpura - pura seolah - olah dia tidak mempunyai sebarang kuasa. Tapi bila di belakang, dia la yang paling kuat melobi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri. Kalau tidak, macam mana dia boleh jadi Menteri Besar!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. TAU TAKUT....BILA PAS TANDING...NAK TENGUK GAK...AGAK2 BERAPA EKOR UNDI PKR NI.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping