Isnin, April 04, 2016

Hehehe!!! Kesian pulak tengok Si Guan Eng ni terus meroyan macam orang hilang akal bila isu berkaitan dengan pembelian rumah banglow mewah dia mula didedah secara umum baru - baru ni.

Habis semua orang Si Guan Eng ni nak marah sampaikan tukang bancuh Kopi dia pun kena sembur sebab takde orang yang sudi untuk menerima jemputan dia minum kopi sebelum ini.

Punya la Si Guan Eng tu menggelupor biawak bila isu pembelian rumah banglow mewah dinawah harga pasaran tu didedahkan sehingga membuatkan Si Guan Eng tu jadi tak terkeruan.

Malah taktik dia nak memancing isu berkaitan dengan penjualan tanah PERDA pun hanya sekadar mampu untuk menambahkan lagi kemaluan Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu kepada umum.

Kalau sebelum ini, dakwaan yang dibuat oleh Si Guan Eng tu telah pun dijawab dan dijelaskan bahawa penjualan tanah PERDA tu adalah untuk menjaga kebajikan rakyat di Pulau Pinang.

Kali ini, Si Guan Eng tu katanya telah memaksa konco - konco dikalangan Pentaksub DAPigs tu turun dan menceroboh kawasan tanah milik PERDA bagi menutup kemaluan dirinya sendiri.

Apa yang jelas, tindakan tidak matang yang dilakukan oleh Si Guan Eng ni hanya sekadar satu cubaan untuk mengalihkan perhatian rakyat dari isu yang telah didedahkan berkaitan dirinya.

Sepertimana yang dilaporkan laman portal Utaranews.com, Guan Eng dilihat seolah - olah cuba untuk melarikan diri dari menjawab persoalan yang dibangkitkan rakyat berkaitan dengan skandalnya.
"Didalam isu Tanah PERDA yang Guan Eng dakwa dijual dengan harga RM 1.4juta sahaja berbanding harga sebenar iaitu RM16.6 juta, Guan Eng sengaja menyembunyikan fakta tentang keuntungan jualan tanah PERDA telah disalurkan kepada rakyat melalui harga jualan murah didalam julat RM 42 ribu seunit.
"Guan Eng juga cuba menipu apabila mendakwa PERDA kerugian sebanyak RM 15.2juta apabila menjual tanah tersebut dengan harga RM1.4juta sahaja.
"Fakta yang sebenarnya ialah, Tanah keseluruhan yang didakwa bernilai RM 16.6 juta itu berkeluasan 20 ekar, tetapi PERDA hanya menjual seluas 8.5 ekar sahaja dengan harga RM 1.4juta," lapor laman portal tersebut.
Soalnya, jika benar Si Guan Eng tu beranggapan PERDA ada menyalahguna kuasa ataupun berlaku penyelewengan, kenapa dia tak laporkan kepada pihak SPRM tetapi sebaliknya ajak orang 'Minum Kopi'? 

Tak ke pelik tindakan Si Tokong DAPigs tu. Nampak sangat seolah - olah Si Guan Eng ni ada agenda lain yang sengaja hendak disembunyikan dari rakyat dengan tindakan - tindakan sedemikian. Kalau dah dasar PENIPU tu, maka MENIPU jugak la yang dia mampu buat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping