Isnin, April 04, 2016

Heh! Apa yang nak diherankan sangat bila Rejim Pakatan Selangor yang dipimpin oleh Si Azmin Ali tu kata diorang akan buat kajian semula untuk memberi perkhidmatan 'Air Percuma' ni.

Orang tua - tua dulu pun dah pernah pesan, "Jangan kita bangga sangat dengan benda baik yang kita nak buat. Eloknya, benda baik tu kita diamkan sahaja. Tak payah kecoh - kecoh".

Tapi lain pulak dengan puak Pakatan Haprak ni. Dek kerana diorang nak tunjuk sangat ke-SOMBONG-an dan ke-ANGKUH-an diorang kepada umum, itu yang membuatkan diorang lupa diri.

Sekarang bila keadaan dah semakin tersepit, mula la diorang mencari helas untuk dijadikan alasan bertaraf Longkang bagi menutup kemaluan mereka yang telah terdedah kepada umum.

Kalau dulu, diorang bangga tak ingat dunia bila bagi air percuma kepada rakyat. Sekarang, bila keadaan dah semakin hampir darurat, sibuk pulak diorang bagi alasan nak buat kajian semula.

Mula la mereka dari kalangan pemimpin Pakatan Haprak tu memberi alasan bahawa ianya tidak melanggar Manifesto Pakatan Haprak tu sekiranya pemberian Air Percuma tu ditarik balik.
ADUN Taman Templer, Zaidy Abdul Talib berkata, pengolahan skim pemberian 20 meter padu air percuma ini perlu dikaji semula bagi memastikan tiada pembaziran berlaku dari segi pengurusan perbelanjaan kerajaan negeri mahupun dari segi penggunaan air secara jimat oleh rakyat.
Pulak dah!!! Yang bagi Air Percuma tu pulak yang diorang anggap sebagai satu pembaziran. Yang buat penambah-baikkan pintu gerbang makan Dana Rakyat berjuta ringgit tu, tak membazir ke?

Yang belanja sampai Juta - Juta semata - mata nak memperbaiki kubah Masjid tu tak pulak diorang anggap ianya sebagai satu pembaziran? Nak belanja sampai 800 juta untuk bina Loji baru tu pun tak membazir kata diorang.

Sebaliknya, memberi air percuma kepada rakyat pulak dianggap sebagai satu 'Pembaziran' bagi perbelanjaan Rejim Pakatan Selangor tu. Begitu la mudahnya diorang nak memperdayakan rakyat.

Kenyataan itu bukan sahaja membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak ni mengamalkan Politik Retorik untuk MENIPU rakyat. Tapi diorang juga turut menonjolkan sifat Hipokrit dan sekali gus membuktikan bahawa mereka ni jenis manusia MUNAFIK belaka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping