Rabu, April 06, 2016

Heh! Tau pulak Si Mak Lampir tu nak menggelupor biawak menyalahkan orang tak tentu arah bila dia didakwa terlibat dengan rasuah. Tau pulak dia meroyan macam hilang akal dibuatnya.

Itu baru orang mintak pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) buat siasatan bagi menentukan sama ada betul atau tidak dia terlibat dengan rasuah. Pun dia dah menggelabah.

Tapi, kalau dikalangan puak Pakatan Haprak tu buat tuduhan terhadap pemimpin Barisan Nasional, SPRM belum buat apa - apa lagi tindakan pun, diorang dah jatuhkan hukuman sesuka hati.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Mak Lampir tu tampil menafikan bahawa dia terlibat dalam salah guna kuasa dan rasuah berkaitan dengan isu peniaga di Bukit Ampang.
“Kawasan perniagaan itu tidak selamat menjalankan perniagaan, kerana terletak di selekoh dan terdedah kepada kemalangan jalan raya.
“Peniaga-peniaga juga menggunakan air bukit di situ yang tidak bersih dan takut dijangkiti virus kencing tikus dan sebagainya. Disebabkan itu, Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) tidak benarkan berniaga,” katanya.
Yang herannya, orang berniaga dikawasan tu dah lama. Bertahun - tahun sebelum Si Mak Lampir tu jadi Ahli Parlimen. Tapi kenapa baru sekarang Si Mak Lampir tu nak bising tak tentu pasal?

Selama hari ini, tak pernah pulak ada sebarang laporan yang menyatakan bahawa peniaga dikawasan Bukit Ampang tu merbahayakan sesiapa atau menyebabkan pelanggan mereka sakit.

Takde pulak masuk surat khabar cerita kata ada pelanggan diorang mati kena langgar atau masuk hospital akibat terkena kencing tikus seperti mana yang didakwa oleh Si Mak Lampir tu.

Jadi, yang Si Mak Lampir ni 'Sakit Hati' sangat kenapa? Nampak sangat yang Si Mak Lampir seolah - olah ada muslihat lain ketika mendesak agar peniaga dikawasan tersebut berpindah. Lagi pun, apa yang Si Mak Lampir tu nak TAKUT sangat kalau dia takde buat salah!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Dia tak kenal dah kawan2 kat situ...

    BalasPadam
  2. mak lampir kepala taik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping