Rabu, April 06, 2016

Heh! Kesian! Makin menjadi - jadi lagi la meroyan KFC Si Nurul Izzah ni bila dia dengar pengumuman yang dibuat oleh pihak Kerajaan berkaitan dengan status terkini Si Ketua Penipu tu.

Menurut kata Kementerian Luar Negara, Si Ketua Peniputu tak layak untuk menggunakan istilah status sebagai 'Tahanan Politik' kerana ianya tidak mengikut piawaian Hak Asasi Manusia.
"Berdasarkan instrumen antarabangsa, tiada definisi yang diterima pakai secara sejagat berkenaan istilah tahanan politik.
"Kerajaan Malaysia, sebagai panduan, telah merujuk kepada beberapa kriteria penentu dan mendapati bahawa kes Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak memenuhi kriteria - kriteria tersebut untuk mentakrifkan beliau sebagai tahanan politik," menurut kementerian itu.
Bahkan Kementerian itu juga menjelaskan, dakwaan kononnya PKR mendapat sokongan dari pihak Pertubuhan Bangsa - Bangsa Bersatu berhubung status Si Ketua Penipu tu juga adalah tidak benar.
"Kumpulan Kerja Penahanan Arbitrari PBB (WGAD) terdiri daripada lima individu yang dilantik dalam kapasiti peribadi, justeru pendapat oleh kumpulan itu tidak mewakili pandangan mana-mana negara anggota PBB atau PBB sendiri," jelas kenyataan dari Kementerian tersebut.
Tapi hakikatnya, Si Ketua Penipu tu memang Tak Layak dianggap sebagai seorang Tahanan Politik kerana kesalahan yang telah dilakukan juga mendapat hukuman di Negara - Negara luar.

Realitinya, Si Ketua Penipu tu adalah seorang PELIWAT yang telah didapati bersalah melalui sistem perundangan Negara yang dijalankan secara luar biasa biasa bagi seorang pesalah.

Bayangkan. Bagi kes yang membabitkan orang lain, ianya hanya memerlukan masa tak sampai dua atau tiga tahun. Tapi, kes Si Ketua Penipu tu memakan masa bertahun - tahun lamanya!

Penangguhan demi penangguhan telah pun diberikan kepada Si Ketua Penipu tu untuk dia mengumpulkan bukti serta fakta yang dapat dibentangkan bagi memastikan yang dia tidak bersalah.

Tapi MALANGnya, bukan sahaja Si Ketua Penipu tu GAGAL untuk membuktikan bahawa dia bukan seorang PELIWAT. Sebaliknya, Peguam dia sendiri pun mengakui bahawa hubungan LIWAT tu benar - benar berlaku. Itu pun diorang tak boleh nak terima jugak ke!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. mahkamah dah putuskn kesalahan liwat. ..tak pyh la dok susah2 nk tukar status jd tahanan politik....sia sia je.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping