Selasa, April 12, 2016

Huh! Nampak gayanya penyakit Si Rafizi tu sekarang ni dah berpindah pulak ke pengikut dia yang berada diperingkat bawahan. Kalau penyakit tu jenis penyakit yang baik, takpe la jugak.

Tapi kalau dah jenis penyakit 'Sakit Hati' dan suka menabur Fitnah ni, eloknya ditembak je terus. Orang jenis macam ni memang takde penawar untuk mereka selain dari diambik tindakan.

Mungkin orang yang bernama Ahmad Rodzi ni merupakan salah seorang mangsa penipuan yang dibuat oleh Si Rafizi tu terhadap Tabung Haji sebelum ni kot. Mungkin dia dah tertipu dengan Fitnah Si Rafizi.

Dek kerana dia terlalu taksub sangat dengan pembohongan yang dibuat oleh Rafizi terhadap Tabung Haji membuatkan orang bernama Ahmad Rodzi ni bertindak mengeluarkan semua duit simpanan dia.

Maka secara automatiknya, Si Ahmad Rodzi ni juga turut kehilangan peluang untuk pergi menunaikan Haji di Mekah. Mungkin sebab itu dia pun mengambil tindakan untuk menipu orang lain pulak.

Sejak semalam, sekeping gambar yang mendakwa duit simpanan seorang mahasiswi di Tabung Haji sebanyak RM30, 000, lesap diambil Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tanpa sebarang notis, mencetuskan pelbagai reaksi netizen di media sosial.

Gambar screenshot mesej perbualan antara mangsa dan bapanya yang dimuat naik di laman Facebook mula tersebar pantas sehingga menerima perkongisian melebihi 3,000, tidak sampai 24jam dimuat naik.

Rata - rata pengamal media sosial mempersoalkan apakah dakwaan itu benar atau adakah ianya hanya semata-mata sekadar fitnah bagi memburukkan imej perbadanan Lembaga Tabung Haji. 

Merujuk kepada gambar perbualan berkenaan, pihak Lembaga Tabung Haji hari ini tampil mengeluarkan kenyataan dan menafikan dakwaan itu yang tersebar didalam laman media sosial itu.

Menerusi laman Facebook rasmi mereka, pihak Tabung Haji memuat naik gambar memaparkan mesej penuh perbualan yang turut memaparkan pemilik nombor 019-3311238 yang tertera nama, Ahmad Rodzi.

Seeloknya, pihak Lembaga Tabung Haji perlu mengambil tindakan undang - undang dan saman je Si Ahmad Rodzi ni biar dia terus bankrap. Biar dia rasa macam mana azabnya hidup diatas dunia ni kerana penipuan dan pembohongan yang dilakukan!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. jgn suka sebar fitnah la....hidup susah dunia akhirat.

    BalasPadam
  2. MANUSIA HARI NI DAH TAK INGAT DOSA PAHALA DAH,BUKAN SETAKAT UNDANG DONIA MERIKA LANGGAR,HUKUM TUHAN PUN MERIKA REDAH SEMACAM JER.DONIA,DONIA

    BalasPadam
  3. Pembalasan ALLAH AMAT DAHSHAT terutama pada orang yg menyebar berita yg tidak benar...Allah laknati org seperti ini..dek disebabkan politik sempit hilang pertimbangan waras..Masyaallah..tak cukup IMAN.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping