Jumaat, April 01, 2016

Heran kan? Kenapa Pulau Pinang masih kutip "SAMPAH" yang dah dibuang oleh rakyat di Negeri Melaka dan menjadikan dia sebagai 'Tokong' yang lansung tak boleh dijentik oleh sesiapa?

Dalam pada kecoh rakyat mempertikaikan kisah rasuah Guan Eng, Politik tanah air juga dikejutkan dengan isu skandal rasuah Guan Eng yang melibatkan Rumah Banglo serta Tanah Taman Manggis.

Semuanya berhubung kait dengan isteri Guan Eng yang sebelum ini merupakan barisan kepimpinan DAPigs di Melaka. Pada tahun 2005, penolakan DAPigs Melaka terhadap keluarga LIM sudah bermula.

Pada tahun tersebut, apabila pemilihan semula DAPigs Melaka dijalankan, isteri Guan Eng mendapat tempat kedua terakhir dan kalah. Bahkan Guan Eng juga kalah tetapi tetap dilantik sebagai Setiausaha Agung.

Teresa Kok ketika itu juga pernah menyatakan wuud konspirasi menolak keluarga Lim yang menyebabkan isteri Si Guan Eng dihumban sebegitu teruk oleh perwakilan dari kepimpinan. 

Nasib isteri Si Guan Eng tu cuma baik bila dia dapat menjadi calon ADUN. Tapi itu pun kerana pencalonannya ditentukan oleh DAPigs Pusat, bukannya kepimpinan diperingkat Negeri.

Pendedahan yang dibuat oleh blog Keris7Lok menyatakan bahawa isteri Guan Eng ini pernah menjadi ADUN Kota Laksamana. Tapi, sehingga hari ini dia tidak lagi diberi peluang oleh DAPigs Melaka. 

Akhirnya kepimpinan DAPigs di Melaka yang diketuai oleh Goh sudah mula bergolak dan memberi tekanan kepada DAPigs serta menolak kewujudan keluarga Si Guan Eng ni secara terbuka.
"Ia seakan - akan memberi signal bahawa Guan Eng sedang lemah dan ini masanya untuk singkirkan terus dan tidak akan menerima Guan Eng ke Melaka jika dia ditolak daripada Singapura." - lapor blog Keris7Lok
Persoalannya, jika Guan Eng berjaya disingkirkan, siapa pulak yang menjadi pilihan DAPigs untuk menyandang jawatan Setiausaha Agung? Ramai yang tunggu Lim Kit Siang 'padam' sebenarnya. Itu je yang membuatkan Si Guan Eng tu diberi muka dan mampu berdiri teguh!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. klu dap tolak lge mgkin pan blh trima dia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping