Jumaat, April 01, 2016

Ye la!!! Betul la kata Si Teresa Kok tu sebelum ini. Memang isu skandal pembelian rumah Si Guan Eng tu membawa Feng Shui yang tak baik. Tapi, bukan la disebabkan rumah tu sebenarnya.

Sebaliknya, Si Guan Eng tu sendiri yang tada Feng Shui tak baik. Sebab tu semua benda dia buat tak kena belaka. Asyik KANTOI je memanjang. Lepas satu persatu kemaluan dia didedahkan.

Mungkin Si Guan Eng ni kena 'Mandi Bunga' baru elok gamaknya. Kalau tidak, semua benda yang dia buat asyik tak kena belaka. Mungkin dia kena pergi berjumpa dengan Raja Bomoh kot.

Kalau sebelum ini, alasan - alasan yang diberikan oleh Si Guan Eng berhubung isu skandal rumah mewah yang dibeli dibawah harga pasaran tu cukup mudah untuk dipatahkan satu persatu.

Kali ini, serangan yang dibuat terhadap PERDA pulak menjadi satu lagi siri yang cukup memalukan apabila ianya dibidas dan dijawab dengan fakta yang memang tidak dapat dipertikaikan.
BUTTERWORTH – Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA) hari ini membidas dakwaan Ketua Menteri Lim Guan Eng berhubung isu penjualan tanah milik agensi kerajaan itu di Tok Keramat, Juru, di Seberang Perai Selatan (SPS) pada harga di bawah pasaran.

Pengerusinya Datuk Shabudin Yahaya berkata Lim seharusnya melihat isu itu dalam pelbagai aspek dan bukan dengan perbandingan harga semata-mata.

Beliau berkata PERDA bukan sebuah agensi untuk mengaut keuntungan, malah penubuhannya lebih kepada membantu rakyat terutamanya di kawasan luar bandar dengan menyediakan rumah kos rendah dan mampu milik yang tidak bersandarkan kepada keuntungan.

“Dalam hal ini apabila Lim mengatakan PERDA kerugian lebih kurang RM15 juta, ia adalah satu perkara yang tidak sepatutnya dipertikaikan kerana RM15 juta yang dimaksudkan itu adalah perbandingan perolehan dengan nilai semasa.

“Nilai semasa tanah itu lebih kurang RM16 juta tapi PERDA menjualnya pada harga RM1.42 juta. Kalau dilihat memang ada perbezaan hampir RM15 juta tapi keuntungan itu sebenarnya akan dinikmati bakal pembeli rumah di situ kerana ia akan dijual jauh lebih rendah,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Shabudin berkata pihaknya menjual tanah berkenaan pada harga RM1.42 juta dengan meletakkan syarat kepada pemaju membangunkan lebih banyak rumah kos rendah dan mampu milik berharga antara RM42,000 dan RM72,000.


“Oleh itu, perlu difahami nilaian keuntungan RM15 juta yang sepatutnya diperoleh oleh PERDA telah diagihkan kepada 250 bakal pembeli melalui harga jualan rumah yang jauh lebih rendah,” katanya.
Nah! Untuk sekian kalinya, percubaan untuk menutup kemaluan Si Guan Eng tu GAGAL sekali lagi. Jangan kata rumah, bahkan sehingga ke hari ini, tiang Rumah Mampu Milik yang dijanjikan pun masih tak nampak. Yang ada hanya 'Omongan Kosong' je semata - mata!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. klu dah kantoi tak perlulah heret org lain spya kantoi sama. apa punya fikiran la si km ni.

    BalasPadam
  2. Apek kiwak ni kira undi x sampai 2k pon salah.. reti ke dia pasal juta2 ni?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping