Jumaat, April 29, 2016

Hehehe!!! Nampak gayanya Rejim DAPigs Pulau Pinang sekarang ni boleh juga dikenali sebuah Rejim "Terlajak Murah" kerana apa yang telah dilakukan oleh Si Ketua Menterinya sebelum ini.

Ternyata kemampuan Si Guan Eng tu membeli sebuah rumah banglow dengan harga yang jauh lebih murah dari harga pasaran membuatkan Negeri itu kini mula dikenali dengan nama tersebut.

Dan dek kerana 'kemurahan' Rejim DAPigs yang dipimpin oleh anak kesayangan Si Apek Kit Siang tu juga membuatkan kebajikan rakyat di bawah kepimpinannya terjamin. Nak pulak dikalangan orang Melayu.

Jangan cepat salah sangka dengan tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng ni. Dia bukannya berniat nak menghalau orang Melayu seperti mana yang didakwa oleh pihak media.

Laporan yang disiarkan oleh pihak media sebelum ini semuanya hanya sekadar 'rekaan' semata - mata. Ianya tidak menjelaskan hasrat dan niat Si Lim Guan Eng tu yang sebenarnya.

Yang sebetulnya, Si Guan Eng tu bukannya berniat nak menghalau orang Melayu keluar dari tanah dan perkampungan yang telah mereka diami sejak berpuluh - puluh tahun sebelum ini.

Tetapi sebaliknya, Si Guan Eng tu hanya cuba nak meningkatkan taraf hidup orang Melayu. Dia tak nak orang Melayu tinggal dalam rumah kayu atau rumah papan. Tapi dia nak orang Melayu tinggal dirumah batu.

Itu pasal la Si Guan Eng ni buat "Rumah Mampu Milik" dengan harga yang cukup 'Murah' bagi pandangan dia. Takkan la rumah yang berharga serendah RM 400 ribu pun orang Melayu tak boleh beli?

Nah! Sekiranya orang Melayu di Pulau Pinang tu nak belajar macam mana caranya untuk membeli rumah dengan harga sedemikian rupa, maka mereka perlu menuntut ilmu dari Si Lim Guan Eng ni.

Bab nak mendapatkan diskaun bagi membeli sebuah rumah dengan harga yang lebih murah dari harga pasaran, Si Guan Eng ni memang cukup cekap. Jadi, tak mustahil sekiranya orang Melayu pun boleh buat benda yang sama.

Jadi, jangan la kita cepat sangat salah sangka dengan tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng ni terhadap orang Melayu di Pulau Pinang. Bukannya sebab dia nak halau orang Melayu tu. Tapi sebaliknya, dia nak orang Melayu tinggal dirumah "Terlajak Murah" macam dia!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. melayu penang perlu brubah dlm pru14...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping