Ahad, April 17, 2016

Hehehe!!! Nampak gayanya, gerun jugak Si Ramasamy tu bila ada pihak yang mendesak agar Polis mengambil tindakan terhadap kenyataan BIADAP yang telah dilakukannya sebelum ini.

Kalau hari tu, Si Ramasamy tu dengan lagak SOMBONG dan ANGKUHnya telah menghina Dr. Zakir Naik yang dijemput khusus untuk menyampaikan ceramah di beberapa kawasan di Malaysia.

Ke-SOMBONG-an dan ke-ANGKUH-an Si Ramasamy tu cukup jelas apabila dia melemparkan pernghinaan dan melabelkan Dr. Zakir Naik sebagai 'Satan' yang perlu dihalau keluar dari Negara ini.

Ekoran kenyataan BIADAP yang dilakukan oleh Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang itu, dia telah dikecam dan mendapat kritikan oleh pengguna dilaman media sosial. Temasuk ahli - ahli Pakatan sendiri.

Yang tak bersuara hanya dua orang mahkluk yang selama ini hanya sekadar dijadikan BONEKA Geli - Geli DAPigs iaitu Dyana dan Rara. Dua - dua jadi Bisu belaka bila Dr. Zakir Naik dihina sedemikian rupa.

Dek kerana ke-BIADAP-an yang ditonjolkan oleh Si Ramasamy itu juga membuatkan Mantan Ketua Polis Negara mendesak agar Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang itu didakwa.

Kata Tan Sri Musa Hassan, tindakan yang dilakukan oleh Si Ramasamy itu merupakan satu jenayah dan dia boleh disiasat dibawah Akta Hasutan kerana menggugat keselamatan awam.
KUALA LUMPUR - Polis DiRaja Malaysia (PDRM) digesa mengambil tindakan undang-undang ke atas Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr P Ramasamy kerana penghinaannya terhadap ulama merupakan satu jenayah.

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, panggilan syaitan kepada pendakwah, Dr Zakir Naik itu perlu disiasat di bawah Akta Hasutan.

"Itu adalah satu kesalahan jenayah kerana menghasut orang untuk menguggat keselamatan. Itu satu jenayah, pihak polis kena siasat. Dia boleh disiasat di bawah Akta Hasutan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Klinik Khidmat Nasihat Guaman Percuma Parlimen Pandan, di Pandan Indah, di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Musa juga berkata, tindakan tegas wajar diambil kerana ia boleh membahayakan nyawanya sendiri, akibat perbuatannya itu telah menimbulkan kemarahan golongan ekstremis.


"Mana boleh dia panggil ulama syaitan. Itu menghasut orang supaya membenci ulama tersebut. Kerana dalam agama lain pun ada orang ekstremis. Itu membahayakan nyawa dia," ujarnya.
Sehingga hari ini, pelbagai pihak telah tampil dan membuat laporan Polis terhadap kenyataan yang dibuat oleh Si Ramasamy tu. Dan sekarang, kita tunggu apa pulak tindakan Polis.

Maka persoalannya, berani ke pihak yang berkenaan nak ambik tindakan terhadap Si Ramasamy ni walaupun mereka mempunyai kuasa untuk bertindak sedemikian? Kalau setakat tau nak bagi arahan je pada orang lain, baik tak payah!!!
Categories: ,

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping