Jumaat, April 15, 2016

Wah!!! Manyak syiok wo tengok Si Tony Puaka ni bila dia dah dapat balik semula 'Buah Kerandut' dia yang hilang sebelum ini. Nampak gayanya, baru la Si Tony Puaka tu boleh kembali 'Berkokok'.

Terdahulu, Si Tony Puaka ni dalam satu kenyataan media kembali tampil membuat cabaran kepada Azrul Kanda, CEO kepada 1MDB untuk berdebat secara terbuka mengenai isu tersebut.

Alasan yang diberikan oleh Si Tony Puaka tu untuk meneruskan debat yang 'ditangguh' tahun lalu adalah kerana kini laporan mengenai syarikat 1MDB itu sudah pun dibentangkan di Parlimen. 
"Malam ini saya mencabar Arul dalam satu temubual atau perbahasan secara siaran langsung untuk menjawab segala soalan yang ada terhadap 1MDB. Nak tengok tak? Beritahu dengan Arul," katanya sebelum mengakhiri hujahnya pada Forum Laporan PAC 1MDB : Najib - Bersubahat atau Tidak Bersalah?, di sini, hari ini.
Wow! Hebatkan Si Tony Puaka ni buat lawak diatas pentas ceramah. Nampak sangat yang Si Tony Puaka ni seorang pemimpin yang 'Mudah Hilang Ingatan' apabila dia memalukan dirinya tahun lepas.

Mungkin Si Tony Puaka tu lupa, pembatalan sesi debat yang dibuat oleh dirinya itu sebelum ini bukan hanya kerana dia enggan melepaskan jawatannya sebagai Ahli Jawatankuasa PAC semata - mata.

Tapi sebab Si Tony Puaka tu sendiri juga yang kata dia bukannya mahu berdebat dengan Arul Kanda, sebaliknya dia nak jadi 'Moderator' dalam sesi soal jawab ala 'Talk Show' sahaja.

Bahkan Si Tony Puaka tu juga mula 'Kecut Buah Kerandut' dan memberikan alasan yang bukan - bukan apabila cabaran yang dibuat untuk berdebat dengan Arul Kanda disahut secara terbuka.

Antara lain, Si Tony Puaka tu memberikan alasan kononnya debat ini bukan budaya yang menjadi amalan DAPigs. Maka sebab itu debat diantara dia dengan Arul Kanda tahun lepas dibatalkan.

Yang IRONIKnya, kenapa Si Tony Puaka ni beria - ia benar nak berdebat dengan Arul Kanda berhubung isu 1MDB sedangkan dia tak usik lansung isu berkaitan dengan Lim Guan Eng tu?

Kenapa Si Tony Puaka tu tak berani nak angkat isu pembelian rumah banglow mewah Si Guan Eng tu ke Jawatankuasa PAC? Atau, adakah debat tu hanya sekadar helah untuk menutup kontroversi Si Guan Eng tu?


Rasanya, adalah lebih baik Si Tony Puaka tu cuba cari jalan untuk menyelesaikan kontroversi yang sedang melanda Si Guan Eng sebelum Setiausaha Agung DAPigs tu disumbat ke dalam penjara sebab KANTOI beli rumah pada harga yang murah sewaktu menjawat jawatan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Keja PAC dah selesai. Lebih baik dia buat kertas kerja bantu LGE berdebat dengan Rahman.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping