Khamis, Mei 05, 2016

Heh! Dah kenapa pulak dengan puak DAPigs ni tiba - tiba je nak membuat rayuan pada PKR supaya menarik balik calon yang mewakili parti itu dari bertanding di Dun Batu Kitang?

Walhal sebelum ini, DAPigs ni dilihat bukan main Kurang Ajar lagi dengan PKR sehingga sanggup diorang melabelkan parti itu sebagai Pengkhianat dan Penipu kerana memungkiri janji.

Adakah puak DAPigs tu takut calon mereka tewas setelah dia menderhaka kepada orang tua yang ternyata kecewa dengan tindakannya bertanding dibawah tiket parti DAPigs?

Kemungkinan, bibit - bibit kekalahan itu sudah semakin jelas apabila Nenek kepada calon DAPigs tu sendiri tampil berkempen menentang cucunya sendiri di DUN Batu Kitang sebelum ini.

Sebelum ini, kita sendiri dah baca luahan rasa kecewa Nenek tersebut terhadap tindakan yang dilakukan oleh cucunya yang dianggap sebagai satu pengkhianatan kepada bangsa Sarawak.
Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh calon DAPigs itu dalam satu kenyataan balas membuktikan bahawa parti itu bukan sahaja Chauvanist, tetapi mereka juga mendidik generasi muda yang BIADAP.

Mungkin sebab itu puak DAPigs ni dah terasa tergugat dengan kedudukan tersebut dan membuatkan mereka kurang yakin bahawa mereka mampu untuk menawan kawasan DUN Batu Kitang.

Namun hakikatnya, kalau PKR tarik diri sekali pun, belum tentu diorang akan mampu untuk menang dikawasan tersebut. Jadi, ada baiknya jika DAPigs tu sendiri yang tarik diri dan berikan laluan kepada PKR. Kan itu lebih baik???
KUCHING - DAP merayu kepada PKR supaya menarik diri daripada bertanding kerusi baharu Dewan Undangan Negeri (Dun) Batu Kitang kerana parti sekutu itu tidak mempunyai peluang memenanginya pada pilihan raya negeri, Sabtu ini.

Pengerusi DAP Negeri, Chong Chieng Jen mendakwa maklum balas di lapangan menunjukkan calon PKR, Voon Shiak Ni tidak mempunyai peluang berbanding calon DAP, Abdul Aziz Isa Marindo, yang juga pembantu khasnya.

"Justeru, saya minta dan rayu PKR supaya mengisytihar menarik diri daripada bertanding kerusi ini," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat DAP, di sini hari ini.


Selain Voon, Naib Ketua Wanita PKR Kebangsaan dan Abdul Aziz, kerusi Batu Kitang itu menyaksikan pertandingan lima penjuru dengan calon BN, Lo Khere Chiang dan dua calon Bebas - Sulaiman Kadir dan Datuk Seri Othman Bojeng.    
Categories: ,

1 ulasan:

  1. blh jdi dap mula rasa sukar nak menang kat situ.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping