Selasa, Mei 31, 2016

Alahai! Kesiannya la bila mengenang nasib yang menimpa Si Husam ni. Hajat hati dia nak menjadi seorang 'Lelaki Suci' hanya dipandang hina oleh mereka yang tidak sehaluan dengan dia.

Kalau satu ketika dulu, Si Husam ni boleh dianggap sebagai 'The Prodigal Son of Kelantan' atau 'Anak Emas Negeri Kelantan' yang turut dilabelkan sebagai satu 'Rahmat' bagi Negeri tersebut.

Tapi kini, kewujudan Si Husam tu hanya sekadar  menjadi sia - sia belaka apabila dia memilih untuk menjadi Pengkhianat dalam parti yang boleh dianggap sebagai 'Gunting Dalam Lipatan'.

Walaubagaimana pun, nasib yang menimpa Si Husam tu adalah hasil dari tindakan dia sendiri. Siapa suruh dia ghairah sangat nak menyerang parti dengan dakwaan yang bukan - bukan.

Begitu juga dengan dakwaan serta tuduhan yang dilemparkan kebelakangan ini terhadap kepimpinan Rejim PAS di Kelantan membuatkan Si Husam tu semakin dipinggirkan dari partinya sendiri.

Masa dia ada jawatan dulu, dia juga yang rakus mengaut segala keuntungan. Sekarang bila dia dah hilang segala - galanya, mula la Si Husam tu meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal.

Akibat tindakan sumbang yang dilakukan oleh Si Husam tu menyebabkan dia telah dipecat dari menjadi ahli PAS dan seterusnya gugur sebagai wakil PAS bagi DUN Salor di Kelantan.

Walaupun Si Husam tu anggap pemecatannya itu tidak memenuhi syarat, namun bagi pihak kepimpinan PAS, pemecatan itu adalah sah. Dan dia tidak layak untuk hadir dalam Muktamar tahun ini.
Kot kalau Si Husam tu nak datang jugak, dia boleh hadir sebagai 'Pemerhati' sahaja. Tak lebih dari itu. Maknanya, kalau Si Husam tu rasa tak malu, datang la. Tapi kerusi dia duduk dibelakang.

Itulah taraf kedudukan Si Husam tu sekarang ni. Kalau dulu, dia dijulang macam menatang minyak yang penuh. Tapi sekarang, tempat dia hanya layak ditepian 'Longkang' sahaja. Sebab Pengkhianat macam dia memang tak layak pun nak duduk didalam dewan!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. buat apa husam nak hadir muktamar...bukankah sebelum ni dia hentam parti secara trbuka di pentas parti lain....

    BalasPadam
  2. SAING AMBO KATO DIO NI MULUT MANIH JUBO MASEY

    BalasPadam
  3. Muko dio mace kambing ye...mu masuk parti PAN... sajele..
    Pade muko mu. Pengkhianat

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping