Ahad, Mei 01, 2016

Aduhai! Kenapa la Si Menteri Besar Selangor ni suka sangat tayang ke-BODOH-an diri dia sendiri depan orang ramai ek? Adakah Si Menteri Besar Selangor ni jenis orang yang takde maruah?

Takkan la se-BODOH itu Menteri Besar Selangor ni? Kot kalau sebelum ni, melobi diri nak jadi Menteri Besar bukan main. Pandai pulak dia buat kerja yang menguntungkan diri dia sendiri.

Tapi, takkan la perlembagaan Negeri Sarawak tu pun dia tak ambik tau? Mustahil kalau dia kata dia tak tau mengenai Perjanjian Malaysia 1963 yang menggariskan Hak Autonomi Negeri Sarawak.

Bukan ke selama hari ini pun puak Pakatan Haprak tu juga yang dok sibuk mencanang pada rakyat di Sabah dan Sarawak kata diorang nak memperjuangkan Hak Autonomi rakyat Negeri tersebut?

Sekarang, bila Kerajaan Barisan Nasional Negeri Sarawak yang dipilih oleh rakyat menggunakan Hak Autonomi mereka, kenapa pulak Si Menteri Besar Selangor ni nak meroyan?

Itu membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak ni memang suka 'Cakap Tak Serupa Bikin'. Udah la rakyat suruh buat kerja pun tak reti, bercakap pun main ikut sedap Kepala Lutut.

Lagi pun, yang dia sibuk sangat nak berkempen di Sarawak tu menda kejadahnya? Dah tak de kerja lain ke yang dia boleh dibuat di Negeri Selangor tu? Selesai dah ke semua masalah rakyat?

Sekarang ni, rakyat di Selangor masih lagi mengeluh dengan keadaan pentadbiran Rejim Pakatan Selangor dibawah pimpinan Si Menteri Besar Cap Ayam ni. Pun dia masih tak sedar lagi ke?

Dengan masalah banjir kilatnya, dengan isu sampah sarap yang masih lagi tak dapat diselesaikan. Takkan semua tu Si Menteri Besar Selangor tu boleh buat - buat lupa pulak?

Itu belum kita cerita pasal masalah isu bekalan air, penyelewengan Dana Rakyat melalui DEIG dan isu pembinaan Lebuhraya yang menjadi bantahan dikalangan rakyat di Selangor lagi.

Maka kesimpulannya, tak payah la Si Menteri Besar Selangor tu sibuk sangat nak meroyan macam orang hilang akal bila dia dihalang dari menjejakkan kaki ke Sarawak. Selesaikan isu yang dihadapi rakyat di Negeri dia sendiri dulu. Jangan sibuk nak jaga Negeri orang pulak!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. kena jajah ke! bukan "equal partner" autonomi pula kena mintak!

    BalasPadam
  2. Bodo punya mb..puak2 rejim kau bolehlah dibodoh2 kan..

    BalasPadam
  3. Bagus!!!!
    Jgn bawa masuk beruk2 fuckaton dr smnjung ke Swk.Politik kebencian dan rasis dh jadi budaya mrk.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping