Isnin, Mei 02, 2016

Wah!!! Hebatnya puak - puak DAPigs ni. Memang luar biasa sungguh kemampuan diorang ni. Tak terjangkau dek akal kita kemampuan yang dipamerkan oleh puak DAPigs ni rupanya.

Siapa sangka. Kita ingatkan puak DAPigs ni hanya mampu membeli rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' dibawah harga pasaran. Rupanya, diorang juga boleh bina jalan untuk 'Calon Bunian'.

Punya la diorang ni ketandusan modal nak menjaja propaganda dalam kempen Pilihan Raya Negeri Sarawak sampai sanggup perlekehkan cerita pasal pembinaan Lebuhraya Pan Borneo.

Dek kerana kering idea nak dijaja kepada rakyat mengenai kemampuan yang mampu diorang sumbangkan kepada rakyat di Sarawak, puak DAPigs ni sanggup buat jalan yang menghala entah ke mana.

Dari pendedahan yang dibuat melalui laman portal Mynewshub, puak DAPigs tu dilaporkan sedang dalam proses membina sebuah 'Lebuhraya' yang menggunakan sepenuhnya tenaga manusia.

Ibarat macam Ibu Ayam bertelur sebiji tapinya riuh sekampung. Itulah gambaran kepada DAPigs apabila memuat naik gambar "KEJAYAAN" mereka konon membina sebatang jalan kecil di Sarawak.

Dalam catatan pada laman Facebook rasmi DAP Sarawak, mereka mendakwa projek jalan kecil sepanjang tiga kilometer itu adalah di bawah inisiatif program Impian Sarawak parti itu pada 2014 lalu.

Mereka mendakwa kononnya jalan tersebut bernilai RM140,000 mengambil masa 2 bulan untuk disiapkan dengan bantuan sepasukan 53 sukarelawan yang akan memberi manfaat kepada 80 isi rumah.


Peliknya, tinjauan carian Mynewshub terhadap kerusi N.19 yang didakwa parti itu mendapati tidak ada wujud NAMA CALON yang dinyatakan oleh DAPigs bagi kawasan tersebut.
"Untuk makluman, kerusi N.19 Mambong pada Pilihan Raya Negeri (PRN) kali ini menyaksikan empat penjuru antara calon Barisan Nasional, Datuk Dr. Jerip Susil menentang masing-masing calon dari DAP, PKR dan PBDS.
"Lebih syak tanda tanya, jika merujuk keputusan PRN ke-10 pada 2011 lalu, nama calon itupun tidak wujud di kerusi N.19 Kedup atau nama lama merujuk Mambong iaitu kerusi N.16 Bengoh sebelum persempadanan semula," lapor Mynewshub.
Melalui pendedahan itu juga, 'Lebuhraya' yang dibina itu sebenarnya hanya sekadar satu bahan lawak jenaka sahaja apabila akhirnya nanti, pihak Kerajaan Negeri juga yang kena tanggung.
"Niat tersirat DAP yang mempromosikan pembinaan prasarana pedalaman itu sebenarnya hanya untuk meraih kepentingan politik dan memburukkan BN sebagai konon tidak prihatin masalah rakyat miskin di luar bandar," lapor portal itu lagi.
Itu membuktikan bahawa puak DAPigs ni memang suka buat kerja yang sia - sia demi untuk mencapai matlamat dan menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh DAPigs ni hanya sekadar nak mem-BODOH-kan rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping