Selasa, Mei 24, 2016

Heh! Nama je diorang ni nak dabik dada sebagai sebuah parti yang MAKSUM. Atas kerja je diorang ni kata diorang nak menegakkan kebenaran serta keadilan, menentang rasuah dan sebagainya.

Tapi dalam dunia realitinya, perlaksanaan yang dijalankan serta apa yang diorang buat tak sama seperti yang diorang dakwa. Benda diorang cakap diorang sendiri tak buat dengan betul.

Kalau kena pada orang lain, sibuk diorang suruh pihak berkuasa buat siasatan. Hari - hari diorang desak supaya mereka ambik tindakan dengan segera berdasarkan bukti yang telah diberikan.

Tapi, kalau kena batang hidung sendiri? Ada diorang nak buat laporan kepada pihak berkuasa yang berkenaan bagi mengambil tindakan yang sewajarnya? Jawapannya, TAKDE!!!

Itu menunjukkan betapa retoriknya puak PKR ni. Biarpun diorang kata diorang ada bukti yang mengatakan bahawa wujudnya Rasuah sama ada dalam bentuk apa pun sekali pun, diorang akan diamkan.

Tak kira la sama ada diorang rasuah duit ke, rasuah betina ke, paling tidak laporan hanya akan dibuat kepada Presiden PKR. Dan kemudian baru diorang bincang untuk ambik tindakan.

Macam la kalau buat laporan kepada Presiden parti tu masalah tersebut boleh selesai dan amalan rasuah tu boleh dibenteras. Kot kalau macam tu, semua orang pun boleh buat benda yang sama.

Maka lepas ni, kalau ada kes rasuah, tak perlu susah - susah nak buat laporan kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia. Buat je laporan kepada pihak atasan masing - masing.

Kalau dalam pentadbiran Kerajaan, buat laporan kepada Ketua Jabatan. Kalau dalam parti, buat laporan kepada Presiden parti untuk dibincang tindakan yang sepatutnya diambil. Dan SPRM jangan sibuk nak ambik tindakan sebelum sebarang laporan dibuat!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. rasuah betina? teruknya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasuah betina ada juga manfaatnya, rasuaah jantan ...lagi teruknya

      Padam
  2. Sbb tu lah diorg terkeluar dari UMNO sbb takde peluang nak buat onar dlm UMNO jadi tuduh org UMNO yg rasuah... lepas ni tgk lah mcm mana penyokong PH mencarut komen aku nie hahaha

    BalasPadam
  3. Yg lapaq jantan dah kena kurung...hwa..hwa..hwa..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping