Selasa, Mei 24, 2016

Huh? Pelikkan. Sebaik sahaja selesai Pilihan Raya Negeri Sarawak yang menyaksikan pertembungan diantara puak PKR dan DAPig, Si Azmin boleh berubah dengan begitu drastik.

Jika sebelum ini, Timbalan Presiden PKR tu dianggap sebagai seorang Penipu yang telah mengkhianati perjanjian diantara PKR dan DAPigs bagi menentukan calon Pilihan Raya tersebut.

Kenyataan itu dibuat selepas Hari Penamaan calon dimana terdapat 6 orang wakil dari PKR turut bertanding dikerusi DUN yang sebelum itu telah dipersetujui untuk diserahkan kepada DAPig.

Jelas, Pengkhianatan yang dilakukan oleh Si Azmin tu bukannya kecil. Sebaliknya, ia menjadi punca DAPigs hilang 6 kerusi DUN dan PKR tidak berjaya menambah jumlah bilangan kerusi mereka.

Kemudian, Si Azmin tu pula dilihat mula berdolak dalih dan berteki teki dengan rakyat berhubung isu calon bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Sungai Besar yang bakal diadakan 8 Jun ini.

Rata - rata melihat, tindakan Si Azmin yang cuba nak mengelirukan rakyat itu cenderung menyebelahi PAS untuk memberikan laluan kepada parti itu terus mengekalkan kerusi tradisi mereka.

Namun, kecenderungan Si Azmin tu tidak disenangi oleh DAPigs dan seterusnya menambahkan lagi kemarahan dikalangan pemimpin parti itu terhadap dirinya secara peribadi.

Mungkin sedar dengan keadaan itu tidak menguntungkan telah membuatkan Si Azmin tu semakin tertekan dan kini mula menggelupor tak tentu arah dengan melibas semua orang yang ada disekelilingnya.

Maka Si Azmin tu mula menaburkan Penghinaan secara terbuka terhadap Presiden PAS dengan melabelkan Hadi Awang sebagai pemimpin yang tak tau apa yang berlaku dalam partinya sendiri.

Malah, tekanan yang sedang dihadapi oleh Si Timbalan Presiden PKR itu semakin ketara apabila sokongannya terhadap deklarasi Mahathir tidak mendapat restu dari Ketua De Facto PKR.

Dengan bertambahnya tekanan sedemikian, membuatkan kita tak heran la kenapa Si Azmin tu mula dilihat sanggup menjadi Pencacai untuk menutup kemaluan Si Guang Eng tu semalam.

Mungkin Si Azmin tu sedar, dengan tindakan Gopoh dan Gelojoh yang dilakukan sejak kebelakangan ini tidak menguntungkan dirinya sendiri dan menambah jumlah bilangan musuhnya.

Jadi, takde la kita heran sangat jika Si Azmin ni sanggup jadi Pencacai yang nak menutup kemaluan Si Guan Eng tu secara tiba - tiba. Pemimpin yang takde pendirian tetap ni hanya setakat nak menjaga kepentingan Politik Peribadi dia je. Bukannya dia buat untuk orang lain!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Apa nak diherankan, KAMU & Dr.Mim pun sanggup jilat
    juboq ANWAR dan jadikan warkah dari penjarahnya sebagai
    HADIS DAN Sunnah untuk rujukan kamu.
    Musuh dan sahabat tak kekal selamanya dalam politik.
    Bergantung kepada ON WHOSE SIDE U ARE dan adakah
    menguntungkan atau merugikan kamu, tak gitu.....????
    Apa pun, SAY NO TO umno or proksinya PAS!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Say GO TO HELL to cik minah tonggek si pemakan tahi anjing..

      Padam
  2. Rafizi yg anggap dirinya banyak berjasa kepada rakyat hingga menyebabkan ada yg tak tunai haji, kenaikan harga runcit walaupun harga petrol merendah telah memulakan suatu langkah seperti langkah kajang bagi menjatuhkan Azmin.

    BalasPadam
  3. say no to dap dan proksinya pan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping