Selasa, Mei 03, 2016

Wow! Hehehe! Ini macam la baru boleh kita panggil Timbalan Presiden yang sanggup mempertahankan keputusan yang telah diumumkan oleh Presiden. Bukan macam Si Azmin tu.

Bagi sesetengah pihak, apa yang dilakukan oleh Si Azmin tu sebelum ini bukan sahaja telah membelakangkan keputusan dan pendirian jelas yang dibuat oleh Presiden partinya sendiri.

Sebelum ini pun, kita dah banyak kali jelaskan bahawa kebanyakkan tindakan yang dilakukan oleh Si Azmin tu terbukti meminggirkan kewujudan Wan Azizah selaku Presiden PKR.

Daripada keputusan untuk tidak mengiktiraf Pakatan Haprak di Selangor, meneruskan kerjasama dengan PAS serta menidakkan arahan jelas yang telah diberikan oleh Presiden agar tidak berlaku pertindihan kerusi di Sarawak.

Bahkan tindakan Si Azmin yang dilihat semakin ghairah menyokong deklarasi Tun Mahathir juga menjadi antara faktor yang membuatkan pengikut PKR mula curiga dengan kesetiannya.

Berbalik kepada kenyataan yang telah dibuat oleh Timbalan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), memang betul pun apa yang dia cakap. Sarawak tu bukan Bapak Azmin punya.

Tapi ianya memang kepunyaan Bapak Adenan Satem, Bapak Abang Johari dan Bapak semua rakyat di Negeri Sarawak. Azmin bukan lahir di Sarawak. Bapak Azmin pun tak lahir di Negeri itu.

Sebaliknya, Si Azmin ni sendiri pun tak lahir dalam Negara Malaysia. Tu pasal la nombor kad pengenalan dia 71 yang mewakili kod kerakyatan yang lahir di luar Negara. Itu satu fakta yang jelas.

Jadi, kalau kita nak kata Malaysia ni bukan Azmin yang punya pun boleh sebab dia tak lahir di Malaysia. Maka kesimpulannya, tak perlu la Si Azmin tu nak meroyan macam orang hilang akal sampai tahap sanggup bertindak BIADAP terhadap orang lain!!!
MIRI: Timbalan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Datuk Amar Abang Johari Tun Openg hari ini mempertahankan keputusan Ketua Menteri Sarawak mengehadkan tempoh Menteri Besar Selangor berada di negeri itu.

Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebelum ini menyerang Tan Sri Adenan Satem dengan berkata, ‘Sarawak bukan negeri bapa Adenan’.

Biar saya jawab. Memang Sarawak ini negeri bapa (Adenan), bukan negeri bapa (atau) datuk kau (Azmin)’,” kata Abang Johari yang juga Menteri Perumahan dan Pelancongan Sarawak ketika menghadiri program PBB di Saberkas, pagi tadi.

Beliau merujuk kenyataan Timbalan Presiden PKR yang mendakwa Presiden PBB menyalahgunakan kuasa autonomi Imigresen Sarawak, dengan mengehadkan tempohnya berada di Sarawak sehingga 2 Mei.
Categories: ,

7 ulasan:

  1. MB yg tak tahu jaga mulut... Selangor ni pun bukan BAPAK AZMIN yg punya... padan muka kau.. tak tahu kuasa autonomi negeri Sarawak... bangang punya MB Selangor...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Negeri Selangor keluarga kesultanan bugis punya sebelum haramjadah Inggeris buat kacho

      Padam
  2. Memang bukan negeri bapak si Azmin, tapi jangan lupa,
    Sarawak itu BUMI ALLAH. Jadi macam mana boleh
    sekat-sekat orang masuk.............??????
    Nanti bila Azmin sekat orang Sarawak masuk bekerja
    di Selangor, baru terceret-ceret cakap INI BUMI ALLAH.....!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minah oh minah oooi..kalau masok dengan mulut wangi ok lah..ini masok dengan mulut bau longkang yg dia chuchu hari tu pehal?

      Padam
  3. Cik minah tak belajar sejarah ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cik minah tonggek ni mmg bangsat..otak penuh tahi..

      Padam
  4. Azmin ada kuasa autonomi ke jat selangor ni...hehehe...cakap biar cerdik...bodo

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping