Isnin, Mei 02, 2016

Hahaha!!! Memang tak boleh BLAH betul dengan Si Apek Kit Siang ni. Ingatkan bila dah makin bertambah tua bangka ni, matang la sikit cara dia berpolitik. Tapi rupanya, mengalahkan budak sekolah tadika.

Mungkin Si Kit Siang tu ingat rakyat Malaysia ni BODOH sangat macam dia gamaknya. Senang sangat nak dikencing hidup - hidup. Kalau dengan puak Pakatan Haprak tu, boleh lagi kita percaya.

Apa yang jelas, tindakan kebudak - budakkan Si Apek Kit Siang ni memberi gambaran seolah - olah dia cuba nak memperlekehkan pemikiran rakyat dengan 'Wayang Murahan' yang dilakonkan.

Mungkin Si Apek Kit Siang tu ingat kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini mampu untuk mempengaruhi pemikiran rakyat. Tapi Si Apek Kit Siang tu lupa, rakyat di Malaysia ni semuanya bijak belaka.

Jangan dia ingat kenyataan yang dibuat dengan mendakwa kononnya DAPigs akan hilang 7 kerusi dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ini boleh menarik simpati dikalangan rakyat.

Dia ingat, dengan menggunakan taktik sedemikian, pengundi di Sarawak akan merasa kesian dengan calon DAPigs dan mengundi mereka. Dia tak sedar yang taktik itu hanya sekadar memalukan diri dia sendiri.

Mengulas mengenai perkara yang sama, penganalisis Politik dai Universiti Malaysia Sarawak menyatakan, taktik yang digunakan oleh Kit Siang itu hanya sekadar 'Wayang' semata - mata.

Katanya, tindakan Si Apek Kit Siang tu hanya untuk menagih sokongan Simpati Murahan dari kalangan rakyat bagi menutup kemelut yang sedang melanda puak Pakatan Haprak tu kali ini.
"Ada semacam gesaan psikologi yang halus oleh kenyataan Lim Kit Siang itu supaya pengundi Cina memikirkan kemungkian daripada kenyataan berkenaan.
"Ini adalah satu percubaan Kit Siang untuk menggerakkan jentera di peringkat akar umbi DAP supaya menggempur habis-habisan kubu BN khususnya di kerusi yang 'marginal', serta kerusi yang BN tampilkan calon berwibawa termasuk taikun yang mempunyai wang.
"Itu satu kenyataan yang agak dramatik dan mengejutkan. BN sendiri tak pernah keluarkan kenyataan sedemikian sepanjang pemerhatian saya," kata beliau.
Nah! Itu membuktikan bahawa kemampuan DAPigs ni pun tak ke mana jugak perginya. Dek kerana TERDESAK sangat nak mencari undi dan meraih sokongan Simpati Murahan punya pasal, maka terpaksa la dia jaja cerita sedih dengan memper-BODOH-kan diri dia sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. jgn pernah percaya sama ini pmimpin dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping