Jumaat, Mei 06, 2016

Heh! Lepas puas dihenyak dengan pelbagai spekulasi dari kalangan rakyat dipelbagai lapisan masyarakat, baru la hari ini pihak SPRM tu nak mengambil tindakan yang sewajarnya.

Kalau sebelum ini, bila ada orang yang menyuarakan ketidak-puasan hati mereka sehingga ada yang mencurigai kredibiliti serta integiriti badan berkuasa itu, diorang buat tak peduli je.

Balik - balik alasan sama juga yang diorang berikan. Walhal, laporan mengenai isu pembelian rumah banglow mewah "Terlajak Murah" Si Guan Eng tu dah lama didedahkan didalam media.

Bahkan, pelbagai pihak juga dah beberapa kali tampil membuat laporan Polis berhubung isu yang dibangkitkan. Namun sehingga ke hari ini, masih tiada sebarang tindakan pun yang diambil.

Itu yang membuatkan rakyat berasa sedikit kecewa dengan tindakan SPRM ni yang dilihat seolah - olah sengaja mahu melengah - lengahkan siasatan terhadap Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu.

Jadi hari ini, kita tengok la sejauh mana pulak hasil siasatan yang akan dijalankan oleh pihak SPRM tu terhadap kes yang melibatkan Setiausaha Agung DAPigs tu. Jangan tiba - tiba nanti, ada pulak yang kata kes tu gugur begitu saja sudah la. Memang ada yang tak kena jawabnya!!!
GEORGE TOWN: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan mengambil keterangan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dan isteri Betty Chew pada Jumaat bagi membantu siasatan berhubung pembelian banglo bernilai RM2.8 juta di Jalan Pinhorn dan penjualan tanah Taman Manggis, Jalan Zainal Abidin di sini.

Pengarah Siasatan SPRM negeri Datuk Azam Baki berkata, Lim dan isteri dijangka memberi keterangan di pejabat SPRM, Jalan Sultan Ahmad Shah, di sini kira-kira pukul 9.30 pagi bagi melengkapkan siasatan kes berkenaan. 

"Lim dan isteri akan dirakam percakapan di SPRM Pulau Pinang jam 9.30 pagi esok," katanya ketika dihubungi menerusi aplikasi WhatsApp di sini pada Khamis.

Beliau berkata sehingga kini 62 saksi telah dipanggil memberi keterangan berhubung perkara itu. 

Sebelum ini beberapa pihak termasuk Pergerakan Wanita dan Pemuda Umno PulauPinang membuat laporan kepada SPRM dan meminta pihak berkuasa menyiasat pembelian banglo oleh Lim yang didakwa di bawah harga pasaran dan urusan jual beli tanah Taman Manggis, Jalan Zainal Abidin di sini. 
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Tutop sprm..serapkan fungsi suruhanjaya tu bawah angkatan tentera Malaysia..fullstop.

    BalasPadam
  2. siasat betul2 sampai lubang cacing.

    BalasPadam
  3. Tengokle nanti...sprm akn kata..tiada kes..sbb dendam kesumat BOS sprm pd gov...untung jadi cina di malaysia ni..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping