Jumaat, Mei 06, 2016

Teringat pulak kes mendiang Teoh Beng Hock yang tak tahan diasak oleh pemimpin DAPigs dari mendedahkan penyelewengan yang berlaku sebelum ini sehingga mencetuskan kontroversi.

Risau jugak kita kot - kot Si Guan Eng tu pun turut melakukan tindakan yang drastik dan terjun keluar dari tingkap sewaktu disoal-siasat oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


Setakat ini, tidak banyak berita yang kedengaran membabitkan soal siasat SPRM ke atas Guan Eng dan Betty Chew yang ditemani oleh peguam-peguam mereka seperti RSN Rayer, Ramkarpal Singh dan Gobind Singh.

Katanya, ia merupakan kombinasi hebat yang merupakan seorang ADUN Pulau Pinang dan dua Ahli Parlimen yang datangnya dari puak Karpal Singh. Soal siasat ke atas Guan Eng dan isterinya akan bersambung esok.

Sementara itu, pada masa yang sama, pemilik asal banglo mewah 'Terlajak Murah' Si Guan Eng tu juga disoalsiasat di Kuala Lumpur bagi mengelakkan sebarang kemungkinan berlakunya penipuan.

Namun melihat kepada komen-komen pembaca dalam portal yang selama ini cukup kuat membela DAPigs seperti Malaysiakini, DAPigs dan Guan Eng kini sudah seharusnya bimbang dengan perubahan sokongan.

Wujud desakan kuat agar kerajaan segera menyiasat kes-kes penyelewengan yang membabitkan tanah berharga RM11.5 juta yang akan dibenarjual pada harga RM70.6 juta hanya dalam tempoh lima tahun sekalipun tiada apa-apa yang dilakukan di atas tanah tersebut.

Semakin ramai yang sudah membuka mata tentang pembohongan, lakonan serta penyelewengan kuasa oleh Guan Eng dan isterinya. Menariknya lagi ialah, kebanyakan data yang menjadi tali yang menjerut tengkuk Guan Eng sekarang ini, datangnya daripada ahli DAP sendiri yang tidak berpuas hati dengan Lim Guan Eng.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping