Rabu, Jun 08, 2016

Huh! Heran jugak dengan pemimpin parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu ni. Pasal soal nama singkatan parti sendiri pun diorang boleh jadikan sebagai bahan kempen untuk diperbesar - besarkan.

Apa salahnya kalau orang guna nama singkatan PAN tu bagi merujuk kepada parti mereka? Hina sangat ke nama singkatan yang diberikan oleh pihak media tu dari pandangan mereka?

Asalnya, nama PAN tu diambil dengan menggunakan perkataan awal bagi nama penuh parti itu sendiri, Parti Amanah Negara. Maka jadi la singkatannya PAN. Itu pun jadi masalah jugak?

Padahal, benda yang sama juga digunakan oleh pihak media bagi merujuk kepada Parti Keadilan Rakyat yang menggunakan singkatan PKR. Takkan itu pun diorang anggap sebagai satu 'Dosa Besar'?

Dalam satu kenyataan yang dibuat semalam, Pengerusi PAN Perak mempersoalkan tindakan pihak media yang merujuk mereka sebagai parti PAN dan mendesak agar mereka gunakan singkatan AMANAH.
“Kami didaftarkan di atas Parti amanah Negara, dan singkatan kepada kami adalah Amanah bukannya PAN. Saya lihat kecenderungan sesetengah pihak media masih lagi menggunakan nama PAN. Saya mahu membetulkan perkara itu.
"Saya telahpun menghantar surat kepada Setiausaha Agung parti (mengenai perkara itu) bantahan lembut minta pembetulan supaya tolong merujuk kami sebagai Amanah,” katanya di bilik gerakan Amanah, di sini, pagi tadi.
Dari segi definasinya, perkataan AMANAH tu merujuk kepada salah satu sifat yang mulia. Ianya tidak sedikit pun menggambarkan parti KUALI yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu sendiri.

Mana tidaknya. Jika pemimpin utama dikalangan parti KUALI Si Mat Sabu tu 'Amanah', sudah pasti mereka tidak akan mengkhianati kepercayaan rakyat yang telah diberikan kepada mereka.

Walhal, diorang dapat jawatan sebagai wakil rakyat, sama ada sebagai Ahli Parlimen atau pun sebagai ADUN disebabkan mereka bertanding atas tiket PAS, bukannya atas tiket PAN.

Tapi malangnya, bila mereka KALAH dalam pemilihan PAS yang lalu, pemimpin dikalangan parti KUALI Si Mat Sabu tu mula menjadi PENGKHIANAT dan bertindak keluar dari parti secara beramai - ramai.

Yang paling IRONIKnya, Pengerusi PAN Perak tu sendiri telah diberikan kepercayaan untuk mengendalikan pemilihan tersebut. Pun dia masih nak kata wujud penyelewengan dalam pemilihan PAS?

Tidakkah itu membuktikan bahawa pemimpin dikalangan parti KUALI Si Mat Sabu tu semuanya Tak Amanah dalam memegang jawatan mereka? Kalau betul diorang Amanah, sudah pasti diorang akan meletakkan jawatan sama ada sebagai wakil rakyat!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Mereka bimbang kalau PAN + TAT = PANTAT.

    BalasPadam
  2. Mmg kebanyakan muka depa mcm PAN..T. teruma abg Mat BU..T. Nizar munafik muka mcm kinzir.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping