Isnin, Jun 27, 2016

Heh! Mudah betul tercuitnya Si Ketua Menteri Pulau Pinang ni bila parti dia dilabelkan sebagai 'Kafir Harbi' oleh Mufti Negeri Pahang sebelum ini. Pandai pulak dia meroyan ye? Ingatkan takde perasaan.

Kata Si Guan Eng, kenyataan yang diluahkan oleh Mufti Pahang itu terhadap partinya dianggap sebagai keterlaluan dan ianya tidak wajar diluahkan serta disifatkan sebagai 'Ganas'.
"Perkataan yang begitu ganas ini tidak harus keluar daripada mulut seorang mufti yang kedudukan begitu tinggi dan mulia. Ini macam cakap bahawa minta bunuh orang, sama tahapnya," katanya.
Baru orang gelar parti dia sebagai Kafir Harbi pun Si Guan Eng tu dah anggap ianya Ganas ke? Faham ke dia apa yang dimaksudkan dengan istilah 'Kafir Harbi' tu menurut pandangan Islam?

Kalau dibaca dari takrifan atau terjemahan kepada maksud istilah tersebut, ianya merujuk kepada pihak yang menentang Islam secara terbuka sama ada melalui perlaksanaan atau pun dasar.

Yang kita herannya, bila istilah itu digunakan oleh Mufti Pahang, Si Guan Eng tu anggap ianya 'Ganas'. Tapi bila PAS melabelkan DAPigs dengan gelaran tersebut, dia tak anggap 'Ganas' pulak?

Walhal PAS sebelum ini pun pernah juga melabelkan DAPigs sebagai sebuah parti yang bukan sahaja menentang Islam, malah pendekatan parti itu terhadap Islam juga boleh dianggap prejudis.

Tapi, kenapa DAPigs masih boleh pulak menerima PAS dan menjalinkan kerjasama Politik dengan parti itu dalam Pakatan Haramjadah tu bagi menghadapi Barisan Nasional sebelum ini?

Dek kerana nak mencari sokongan dan mempergunakan PAS sebagai kuda tunggangan mereka, maka DAPigs boleh buat pejam mata je dengan label yang telah diberikan oleh parti itu.

Tidakkah itu membuktikan bahawa DAPigs ni hanya sebuah parti yang suka mempergunakan orang lain demi untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri?

Apa yang pasti, sehingga ke hari ini, DAPigs tidak menunjukkan sebarang kecenderungan untuk membuktikan bahawa parti itu tidak memusuhi Islam. Tapi sebaliknya, parti itu berterusan memusuhi PAS dan UMNO yang didominasi oleh umat Islam!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Mana lagi ganaz ye kafir harbi ke ultra kiasu?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping