Rabu, Jun 22, 2016

Tak sewajarnya bagi Si Mak Lampir tu anggap tajuk artikel ini sebagai satu sindiran. Sebaliknya dia perlu menganggapnya sebagai satu penghargaan yang cukup besar diberikan kepadanya.

Apa yang pasti, Si Mak Lampir tu kini LAYAK menjadi 'Idola' dikalangan usahawanita yang setanding dengan Datuk Seri Vida. Memang patut pun mereka mencontohi Si Mak Lampir ni.

Diorang perlu menjadikan Si Mak Lampir ni sebagai seorang 'Ikon'. Pihak kementerian yang berkenaan juga perlu angkat Si Mak Lampir ni menjadi Tokoh Usahawanita yang berjaya.

Mana tidaknya. Si Mak Lampir tu dulu hanya meniaga jual buah kat tepi jalan je. Sekarang, bila dia dah bergelar seorang wakil rakyat, dia mampu untuk memiliki beberapa buah kenderaan mewah.

Bila kita pertikaikan mengenai pendapatan Si Mak Lampir tu sebagai seorang wakil rakyat, nampak tak masuk akal pulak untuk dia memiliki jumlah kenderaan mewah yang sebegitu banyak.

Menurut pendedahan Captain M, pendapat bagi seorang Ahli Parlimen di Malaysia ni hanya sebanyak RM 16 ribu je sebulan sejak ianya mendapat kenaikkan dari RM 11 ribu sebelum ini.

Kata Captain M lagi, ianya adalah amat mustahil bagi Si Mak Lampir ni untuk memiliki sejumlah kenderaan mewah dengan gaji sedemikian melainkan dia ada pendapatan dari sumber luar.

Tidak cukup setakat itu sahaja. Menurut kata Captain M lagi, Si Mak Lampir tu juga turut tinggal disebuah rumah mewah berharga diantara RM 800 ribu ke RM 1.5 juta dikawasan Ampang.
"Dengan faedah bank sebanyak 5%, dengan pinjaman 25 tahun maka jumlah komitmen bulanan untuk rumah sahaja adalah RM2,800 sebulan," jelas Captain M didalam laman Facebooknya.
Jadi, sudah pasti perniagaan menjual buah yang dimiliki oleh Si Mak Lampir tu sebelum dia menjadi wakil rakyat cukup berjaya sehingga membuatkan dia mampu untuk berbelanja sedemikian banyak. Kalau tidak, mana dia dapat duit nak tampung kehidupan mewahnya!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. DIA IMPORT DAN EKSPORT BUAH LA... ITU SEBAB CEPAT KAYA. KAH KAH KAH.....

    BalasPadam
  2. Buah kerandut....hehehe

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping